Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Tiilikainen:3:s sektori ei ole vastuussa köyhien ruokahuollosta, se ei tarvitse tukea.Haloo: sos.politiikka ei toimi, ruokajonot kasvavat!

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun sote-lausuntoja ja kyselyiden tuloksia lukee, ei voi kuin ihmetellä, että miten alunperinkään on saatu aikaan näin epäsuosittu esitys?

SDPshared image on Instagram

Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana. #kaikkimukana #sdp #kuntavaalit #suomi #politiikkasosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Sampo Terho sotesta Aamu tv:sä: "Henkilöstön määrä ei ole tärkeä" Persut eivät siis mahdollisista potkuista huolta kanna. Voi kylmyyttä.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys! Aiotko sinä äänestää jo ennakkoon vai vasta varsinaisena vaalipäivänä? Paina 👍, jos aiot äänestää ennakkoon Paina ❤, jos aiot äänestää vaalipäivänä Pidetään kaikki mukana!Sosialidemokraatit SDP

Matias Mäkynenshared image on Instagram

Huh! Huomenna lähtee käyntiin kolmansien kuntavaalieni ennakkoäänestys ja yhteensä jo yli 10. vaalini kokonaisuudessaan. Kaikki alkoi 2008 kuntavaaleista ja sen jälkeen on kaikenmoista ehtinyt tapahtua. Oppinut olen valtavasti ja nyt lähden innokkaampana ja osaavampana kuin koskaan hakemaan paikkaa Vaasan valtuustossa. Ensisijaisena tavoitteena mielessä nuorten mielenterveyspalveluiden parantaminen. Muita tärkeitä juttuja #digitalisaatio, #startup-Vaasa ja #kulttuuri-kentän laajentaminen kaupungissa. Muistakaa nro 81!matiasmakynen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Onnea on vaalityön keskellä saada huomaavaiselta ihmiseltä suklaarasia tsemppaukseksi. Ihmiset - murheineen, iloineen, toiveineen ja kannustuksineen. He ovat syy siihen, että olen ehdolla vaaleissa. <3 Huomenna se äänestys sitten alkaa.kristiinasalonen

Kaupunkien kyllä-liike esittää: Kruunusillat!

Blogi, Kaupunki 10:24

Valtuutettu Pilvi Torstin puhe kaupunginvaltuustossa 31.8.2016 Kruunusilloista:

Katsoin äänestyskarttaa. On hienoa olla osa kaupunkien kyllä-liikettä. Sellainen päätös tästä siltakokonaisuudesta raideliikenteineen on. Tässä sanotaan kyllä tiivistyvälle kaupungille. Tässä sanotaan kyllä laajentuvalle pääsylle Helsingin upeille rannoille. Tässä sanotaan kyllä kymmenille tuhansille kodeille. Tässä sanotaan kyllä tulevaisuuden kaupungille, joka perustuu joukkoliikenteeseen, kävelyyn ja pyöräilyyn.

Täällä on käyty läpi hankkeen monet käytännölliset asiat, liikenteelliset kysymykset, ja myös sen eittämätön kalleus.

Pari näkökohtaa hieman toisesta kulmasta:

1)   Ensinnä tässä ei ole kyse vain siltakokonaisuudesta. Tämä on osa laajempaa kaupungin akselin kääntymistä itään ja merelle. Tähän akselin kääntymiseen kuuluu kaupunkikulttuuri Teurastamolla ja Suvilahdessa, Kalasatama, Myllypuron uusi kampus – vain muutamia mainitakseni. Tämä siltaratkaisu konkretisoi ja symboloi tätä Helsingin akselin kääntymistä itään ja merelle.

2)   Toiseksi silta on valtavan symbolinen kaupunkikuvan osa. Sillat yhdistävät ihmisiä, jopa kulttuureja. Sodissa siltoja hajotetaan. Näyttävä, kaupunkikuvaa muuttava siltakokonaisuus ja joukkoliikenneratkaisu on ihon alle tuleva päätös aikana, jolloin on akuutin tärkeää pitää kaupunki kasassa, luoda uusia siltoja kaupunkilaisten välille, vahvistaa liikettä kaupungin eri alueiden väleillä, liki pakottaa meitä helsinkiläisiä huomaamaan elämänpiiriemme erilaisuudet.

Kiitos Helsingin päättäjille kaupunkien kyllä-liikkeestä.

Ja kyllä yhdyn Lasse Männistön, Osku Pajamäen ja monen muun toiveisiin hankkeen viemisestä läpi toisella otteella ja vastuullisuudella kuin surkea Länsimetro-esimerkki ja sitä varten perustettu yhtiö. Uskon, että tämän kyllä-päätöksen tekijät kokevat vastuuta myös vastuullisemman hankemallin rakentamista.