Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– On kuitenkin selvää, että jos hallitus ei lisää resursseja ja hidastuttaa aikatauluja, niin hyväkään osaaminen ei auta, sillä liiallinen kiire estää laadukkaan toiminnan. Hallituksen onkin itse otettava lusikka käteen ja tehtävä konkreettisia toimia, jotta lakiesitykset olisivat paremmin valmisteltuja ja niissä olisi paremmin otettu huomioon pitkän aikavälin kustannusvaikutukset.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Kuntavaalit järjestetään 9. huhtikuuta. SDP haluaa ehdokkaiksi monipuolisen joukon suomalaisia, joilla on hyvä käsitys kansalaisten arjen asioista, työelämän haasteista, opiskelusta tai perhearjen pyörittämisestä. Pyydämme sinua ryhtymään kuntavaaliehdokkaaksemme. Klikkaamalla videota se onnistuu helposti.Sosialidemokraatit SDP

Sanna Marinshared image on Instagram

SDP esitti eduskunnan kyselytunnilla hallitukselle parlamentaarista yhteistyötä julkisten rakennusten sisäilma- ja homeongelmien ratkaisemiseksi. Kysyin pääministeri Sipilältä tarttuuko hän esitykseemme. Arvoisa puhemies, Haluan kysyä pääministeri Sipilältä täsmennystä äskeiseen vastaukseenne edustaja Kantolan kysymyksen osalta. Kyse ei siis ole siitä, että me toivoisimme jotakin yhteistä kahvittelua puolueiden välillä vaan me haluamme parlamentaarista yhteistyötä, jossa etsitään oikeita ratkaisuja tähän vakavaan ongelmaan. Eduskunnan tarkastusvaliokunnan teettämän tutkimuksen mukaan pelkästään home- ja kosteusvauriot aiheuttavat noin puolen miljardin, siis puolen miljardin euron, kustannukset yhteiskunnassa joka vuosi. Kustannuksia syntyy muun muassa oireiden ja sairauksien tutkimisesta ja hoidosta, sairauspoissaoloista, työkyvyn menettämisestä sekä työtehon ja tuottavuuden laskusta. Kyse on siis merkittävästä ongelmasta ihmisten terveydelle, mutta myös kansantaloudelle. SDP haluaa parlamentaarista yhteistyötä tämän ongelman ratkaisemiseksi. Tartutteko siihen? #eduskunta #kyselytunti Kiitos myös @uhanadesign supermukavasta Green leaves -collegesta! #Tampere rules!sannamarin

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Maassa kaikki hyvin, kun hallituksella on aikaa paikallispolitikoida yhdellä lentokentällä. Rahat hankkeeseen otetaan varmaan koulutuksesta.

Kaupunkien kyllä-liike esittää: Kruunusillat!

Blogi, Kaupunki 10:24

Valtuutettu Pilvi Torstin puhe kaupunginvaltuustossa 31.8.2016 Kruunusilloista:

Katsoin äänestyskarttaa. On hienoa olla osa kaupunkien kyllä-liikettä. Sellainen päätös tästä siltakokonaisuudesta raideliikenteineen on. Tässä sanotaan kyllä tiivistyvälle kaupungille. Tässä sanotaan kyllä laajentuvalle pääsylle Helsingin upeille rannoille. Tässä sanotaan kyllä kymmenille tuhansille kodeille. Tässä sanotaan kyllä tulevaisuuden kaupungille, joka perustuu joukkoliikenteeseen, kävelyyn ja pyöräilyyn.

Täällä on käyty läpi hankkeen monet käytännölliset asiat, liikenteelliset kysymykset, ja myös sen eittämätön kalleus.

Pari näkökohtaa hieman toisesta kulmasta:

1)   Ensinnä tässä ei ole kyse vain siltakokonaisuudesta. Tämä on osa laajempaa kaupungin akselin kääntymistä itään ja merelle. Tähän akselin kääntymiseen kuuluu kaupunkikulttuuri Teurastamolla ja Suvilahdessa, Kalasatama, Myllypuron uusi kampus – vain muutamia mainitakseni. Tämä siltaratkaisu konkretisoi ja symboloi tätä Helsingin akselin kääntymistä itään ja merelle.

2)   Toiseksi silta on valtavan symbolinen kaupunkikuvan osa. Sillat yhdistävät ihmisiä, jopa kulttuureja. Sodissa siltoja hajotetaan. Näyttävä, kaupunkikuvaa muuttava siltakokonaisuus ja joukkoliikenneratkaisu on ihon alle tuleva päätös aikana, jolloin on akuutin tärkeää pitää kaupunki kasassa, luoda uusia siltoja kaupunkilaisten välille, vahvistaa liikettä kaupungin eri alueiden väleillä, liki pakottaa meitä helsinkiläisiä huomaamaan elämänpiiriemme erilaisuudet.

Kiitos Helsingin päättäjille kaupunkien kyllä-liikkeestä.

Ja kyllä yhdyn Lasse Männistön, Osku Pajamäen ja monen muun toiveisiin hankkeen viemisestä läpi toisella otteella ja vastuullisuudella kuin surkea Länsimetro-esimerkki ja sitä varten perustettu yhtiö. Uskon, että tämän kyllä-päätöksen tekijät kokevat vastuuta myös vastuullisemman hankemallin rakentamista.