Ylimääräinen piirikokous vahvisti 15 ensimmäistä ehdokasta

Helsingin Sosialidemokraattien ylimääräinen piirikokous pidettiin Käpylän työväentalolla maanantaina 8.9. Kokouksen avauspuheessa piirin puheenjohtaja Risto Kolanen vakuutti kokousyleisölle, että SDP tulee nousemaan niin Helsingissä kuin valtakunnallisestikin. Avauspuheen yhteydessä myös muistettiin poismenneitä tovereita. Seinäjoelle muuttanut pitkäaikainen kaupunginvaltuutettu Tarja Tenkula sai piirikokoukselta kiitokseksi läksiäislahjan ja raikuvat aplodit. Kolanen ilmoitti puheessaan, että jättää piirin puheenjohtajuuden kaksivuotiskauden päättyessä tämän vuoden lopussa toimittuaan 20 vuotta piirihallituksen jäsenenä, varapuheenjohtajana, puheenjohtajana ja lehden päätoimittajana. Lue Kolasen puhe kokonaisuudessaan täältä.

Piirikokous vahvisti jäsenäänestyksen tuloksen ja nimesi sen perusteella 15 ensimmäistä ehdokasta, jotka ovat Erkki Tuomioja, Nasima Razmyar, Pilvi Torst, Eero Heinäluoma, Pentti Arajärvi, Tuula Haatainen, Päivi Lipponen, Sara Paavolainen, Jape Lovén, Matti Niemi, Ville Jalovaara, Mirka Vainikka, Tomi Sevander, Kaarin Taipale Kaarin, Jukka Järvinen. (Sijalle 7. sijoittunut Osku Pajamäki on kieltäytynyt ehdokkuudesta.)

Eduskuntavaaliehdokkaat asetetaan ehdokaslistalle aakkosjärjestyksessä. Piirikokous oikeutti piirihallituksen täydentämään ehdokasasettelua, niin, että pääosa puuttuvista ehdokkaista nimetään viimeistään 8.11.2014 pidettävään syyspiirikokoukseen mennessä. Ehdokaslistasta varataan yksi paikka Finlands Svenska Socialdemokrater (FSD) ehdokkaalle.