SDP:n ehdokkkaat HOK-Elannon vaaleissa 26.3.-6.4.

HOK-Elannon vaalit järjestetään 26.3.-6.4.2020.

<< Kaikki SDP:n ehdokkaat löydät täältä >>

Osuuskauppa on jäsentensä omistama yritys, jonka päätöksentekoon jäsenet voivat ottaa monella tapaa osaa. Jäseniä edustaa edustajisto, joka valitaan vaaleilla osuuskaupan asiakasomistajista joka neljäs vuosi. Edustajisto toimii äänitorvena osuuskaupan johdon suuntaan ja huolehtii siitä, että osuuskaupan palveluita ja etuja kehitetään omistajien toiveita kuunnellen. Kuluvalla kaudella edustajisto on keskustellut muun muassa tuotteiden pakkaamisen vähentämisestä, kotimaisten lähituottajien vihannesten ja kasvisten hankinnasta, muovipussien käytön tehostamisesta palautusjärjestelmän avulla, luomutuotteiden lisäämisestä ravintoloiden tarjontaan, asiakasviestinnästä ja -palautteista myymälöissä, ruokahävikin vähentämisestä ja sosiaalisesta työllistämisestä.

Kevään 2020 vaaleissa voit äänestää joko sähköisesti tai postitse. Äänestysaika on 26.3.-6.4.2020. Äänestyslipuke ja äänestysohjeet postitetaan HOK-Elannon äänioikeutetuille jäsenille viikon 13 aikana. Äänioikeus on jokaisella ennen vaalivuotta 15 vuotta täyttäneellä jäsenellä. Jäsenyyden tulee olla alkanut viimeistään 31.12.2019.

Helsingin sosialidemokraateilla on HOK-Elannon vaaleissa täysi 120 ehdokkaan lista. Kaikki SDP:n ehdokkaat löydät täältä.

Lisätietoja osuuskauppavaaleista löydät HOK-Elannon nettisivuilta.