SDP asetti täyden 22 ehdokkaan listan Helsingin vaalipiirissä

Helsingin vaalipiirissä SDP:n ehdokkaiden keski-ikä on 49 vuotta ja ikähaitari 25–76 vuotta. Naisehdokkaita on 12 ja miesehdokkaita 10. Istuvista kansanedustajista Helsingissä eduskuntavaaleissa ehdolla ovat Tuula Haatainen, Erkki Tuomioja ja Pilvi Torsti.

– Lista on monipuolinen ja sieltä löytyy monen eri alan asiantuntijaa. Iloitsen myös siitä, että listan ikäjakauma on varsin laaja. Kampanjassamme on hyvä tunnelma ja kaupunkilaiset ottavat aktiivisesti yhteyttä, kommentoi SDP Helsingin piirin puheenjohtaja Pentti Arajärvi.

Valtakunnallisesti SDP asettaa kevään eduskuntavaaleihin täydet listat, yhteensä 216 ehdokasta. Valtakunnallisesti SDP:n ehdokkaiden keski-ikä 45 vuotta ja ikähaitari 19–76 vuotta. 30-vuotiaita tai nuorempia ehdokkaita on 25. Naisehdokkaita on 107 ja miesehdokkaita 109, eli prosenttiosuuksina tasan 50 % kumpaakin sukupuolta. Ehdokkaista 29 on nykyisiä istuvia kansanedustajia.

– Olen erittäin tyytyväinen SDP:n monipuoliseen eduskuntavaaliehdokasjoukkoon. SDP:n listoille oli enemmän tulijoita kuin mahtui, ja monessa piirissä listat tulivat valmiiksi jo viime vuonna. Ehdokkaiden sukupuolijakauma on tasainen ja ehdokkaamme edustavat monipuolisesti suomalaisia niin iältään, sukupuoleltaan kuin asuinpaikkakunnaltaan. Listalla on monipuolisesti asiantuntijoita aina koulutuksen, työelämän kuin terveydenhuollonkin aloilta, kommentoi SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

– Reilun kuukauden päästä Suomessa käydään tulevaisuusvaalit. Näissä vaaleissa suomalaiset valitsevat, minkälaisilla askelmerkeillä kuljemme yhdessä kohti 2030-lukua. SDP:n ehdokkaat ympäri Suomea ovat valmiina tekemään töitä inhimillisemmän, tasa-arvoisemman ja reilumman Suomen puolesta. Nyt on aika viedä Suomi yhdessä tulevaisuuslinjalle.

Lisätietoja:

Laura Ylitalo