Jäsenvaali ehdokkaista vuoden 2019 eduskuntavaaleihin

SDP Helsinki valitsee ehdokkaat vuoden 2019 eduskuntavaaleihin jäsenäänestyksellä.

Nettiäänestys 14.-24.5.
Uurnaäänestys 28.5.-1.6.

ÄÄNESTÄMÄÄN PÄÄSET TÄSTÄhttps://jasenpalvelu-sdp-fi.pwire.fi/kirjaudu/

EHDOKKAISIIN VOIT TUTUSTUA TÄÄLLÄ:  https://helsinki.sdp.fi/ehdokaskirjeet/

Lue lisää jäsenvaalista alta:

1. Tutustu ehdokkaisiin
  2. Äänioikeus
  3. Vaalitapa
  4. Nettiäänestys

Äänestäminen jäsennumerolla + salasanalla
Äänestäminen pankkitunnuksilla
Jäsennumero hukassa ja et käytä nettipankkitunnuksia

5. Uurnaäänestys
6. Kotiäänestys
7.  Vaalin tulos

1.Tutustu ehdokkaisiin
Ehdokasgallerian löydät täältä Ehdokkaiden esittelykirjeitä on koottu tänne: https://helsinki.sdp.fi/ehdokaskirjeet/

2. Äänioikeus
Äänioikeus on SDP:n jäsenillä, joiden kotipaikka on Helsinki ja jäsenmaksu suoritettuna 31.12.2017 mennessä. Äänioikeutetut saavat ilmoituksen äänioikeudesta sähköpostilla tai postitse, mikäli jäsenen sähköpostiosoite ei ole tiedossa.

3. Vaalitapa
Jäsenvaali käydään netti- ja uurnaäänestyksen yhdistelmänä. Jäsenvaalissa voi äänestää enintään 11 ehdokasta. Ensimmäinen ääni on 11 ääntä, toinen ääni 10 ääntä jne.

Esimerkki:

henkilö x = ensimmäinen ääni (numero 1) = 11 ääntä

henkilö y = toinen ääni (numero 2) = 10 ääntä

henkilö z = kolmas ääni (numero 3) = 9 ääntä

jne. Kaikkia ääniä ei ole pakko käyttää.

4. Nettiäänestys
Nettiäänestys järjestetään 14.-24.5. Äänestää voit jäsennumerolla + salasanallasi tai kirjautumalla pankkitunnuksilla. Linkki äänestyssivulle julkaistaan myöhemmin.

Äänestäminen jäsennumerolla + salasanalla
Jäsennumeron löydät jäsenkortistasi. Mikäli olet unohtanut salasanan, voit tilata uuden äänestyssivulta, mikäli sähköpostiosoitteesi löytyy puolueen jäsenrekisteristä.

Äänestäminen pankkitunnuksilla
Äänestämään pääset myös omilla nettipankkitunnuksillasi. Silloin et tarvitse jäsennumeroa tai salasanaa.

Jäsennumero hukassa ja et käytä nettipankkitunnuksia
Jos et löydä jäsennumeroasi ja sinulla ei ole käytössä nettipankkitunnuksia, voit kysyä jäsennumeroasi piiritoimistosta, carola.gronlund@sdp.fi tai 044 306 1294 sekä SDP:n jäsenpalvelusta arja.pennanen@sdp.fi tai 09 4789 8225 (puhelimitse yhteydenotot klo 9-15). Carolalta ja Arjalta voit kysyä myös lisätietoja kirjautumisesta ja nettiäänestämisestä.

5. Uurnaäänestys
Ne, jotka eivät äänestä nettiäänestyksessä, voivat äänestää uurnavaalissa piiritoimistolla, osoitteessa Siltasaarenkatu 18-20 C 6 krs. Uurnavaalissa äänestää voi jäsenkortilla tai todistamalla henkilöllisyyden. Uurnavaali on auki seuraavasti:

maanantai 28.5. klo 9-16

tiistai 29.5. klo 10-18

keskiviikko 30.5. klo 9-16

torstai 31.5. klo 10-18

perjantai 1.6. klo 9-16

6. Kotiäänestys
Kotiäänestysmahdollisuutta tarjotaan sairaudesta tai liikuntakyvyttömyydestä johtuen. Mikäli sinulla ei ole mahdollista äänestää netissä, etkä sairaudesta tai liikuntakyvyttömyydestä johtuen pääse osallistumaan uurnavaaliin, tilaa kotiäänestys 24.5. mennessä piiritoimistosta: laura.ylitalo@sdp.fi, p. 045 165 5011

7. Vaalin tulos
Vaalin tulos julkistetaan 1.6.