Eveliina Heinäluoma iloitsee uudesta museohankkeesta

SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma tervehtii ilolla tänään julkistettua uuden arkkitehtuuri- ja designmuseon suunnitelmaa. ”Helsinki on korkeatasoinen kulttuurikaupunki, mutta kasvavan kaupungin pitää myös tarjota uusia kokemuksia niin asukkaille kuin matkailijoille. Nyt esitelty sisältökonsepti on vakuuttava. Uudella museolla on mahdollisuus nousta maailmanluokan kulttuurikohteeksi.” sanoo Heinäluoma.

”Suomi tunnetaan maailmalla arkkitehtuurista ja designista. Tällä hetkellä emme pysty hyödyntämään tätä tunnettuutta täysimääräisesti. Uuden museon korkeatasoinen sisältö vahvistaisi Helsingin asemaa pohjoismaiden designpääkaupunkina.” Heinäluoma toteaa. Uutta museota suunnitellaan sijoitettavaksi Etelärantaan. Heinäluoman mielestä ehdotettu sijainti on kiinnostava myös merellisen Helsingin kehittämisen näkökulmasta. ”On tärkeää, että museosta järjestetään korkeatasoinen kansainvälinen arkkitehtuurikilpailu. Valtion ja kaupungin ainutlaatuisessa yhteishankkeessa on kunnianhimon taso oltava korkealla.”

Lisätietoja:

Eveliina Heinäluoma