Hilkka Ahde ehdolle kuntavaaleihin

– Olen kertonut avoimesti omia kokemuksiani omaishoitajuuden arjesta ja saanut valtavasti palautetta. Tämän vuoksi olen miettinyt ehdokkuutta kuntavaaleissa, koska niin moni on toivonut sitä. Minua on pyydetty ääneksi niille, joilla ei ole itsellään voimia puolustaa etujaan. Pitkällisen pohdinnan jälkeen olen lupautunut ehdolle, Hilkka Ahde sanoo.

Kuva: Kari Hulkko

Hilkka Ahde on tällä hetkellä äitinsä omaishoitaja. Hän asuu äitinsä ja tyttärensä kanssa kolmen sukupolven taloudessa Oulunkylässä Helsingissä. Ahde on koulutukseltaan lastentarhanopettaja ja työskennellyt päivähoidon ohella viestintä- ja tuotantotehtävissä. Hän on työskennellyt myös Lastenklinikoiden Kummit ry:n toiminnanjohtajana.

– Haluan olla heikomman puolella ja antaa tukea. Olen saanut itse tuntea mitä läheisten, ystävien ja lukuisten tuntemattomien tuki merkitsee elämän koettelemuksissa. Olipa kyse työelämän karikoista tai läheisen menettämisestä vakavan sairauden vuoksi, Ahde sanoo.

Yhteisiä asioita hoidetaan poliittisen toiminnan avulla. Kuntapolitiikan merkitys näkyy jokaisen kuntalaisen elämässä vauvasta vaariin, Hilkka Ahde perustelee kunnan luottamustehtävien merkitystä. Hän on toiminut aiemmin kunnan luottamustehtävissä Oulussa ja Vantaalla.

Haluan tuoda arjen äänen hyvinvointipalveluihin. Lähtökohtana täytyy olla aina ihminen ja hänen hyvinvointinsa. Minulla on lukuisia ehdotuksia vanhusten ja perheiden hyvinvointiin Helsingissä, Hilkka Ahde sanoo.

Lisätietoja:

Laura Ylitalo