Helsingin demarit: Helsinki 2040 -visiosta vauhtia ohjelmatyöhön

Helsingin demareiden piirihallitus päätti 24.1. kokouksessaan aloittaa poliittisen ohjelmatyön. Kaupunkipolitiikkaa linjaamaan perustettiin neljä työryhmää Helsingin kaupungin toimialajaon mukaisesti. Ohjelmatyötä koordinoimaan asetettiin ohjausryhmä, jonka puheenjohtajana toimii piirihallituksen 1. varapuheenjohtaja Olli-Pekka Koljonen ja varapuheenjohtajana toimii piirihallituksen 2. varapuheenjohtaja Otto Köngäs.

Ohjelmatyön tavoitteena on kirkastaa sosialidemokraattista vaihtoehtoa helsinkiläisessä kuntapolitiikassa sekä tukea vaaleilla valittujen luottamushenkilöiden työtä.

Ohjelmatyö alkaa Helsinki 2040 -vision rakentamisella, johon osallistetaan jäsenistöä ja helsinkiläisestä sosialidemokratiasta kiinnostuneita. Visio on tarkoitus esitellä piirin kevätkokoukselle toukokuussa.

SDP Helsingin puheenjohtaja Anita Hellman iloitsee hakijoiden määrästä. – Ohjelmatyölle on selvästi tilausta, hakemuksia työryhmiin tuli runsaasti. Mukana on useiden alojen asiantuntijoita, niin pitkän linjan tekijöitä kuin nuorempia vaikuttajiakin. Olen vakuuttunut, että Olli-Pekka ja Otto luotsaavat työtä menestyksekkäästi, saamme uusia avauksia ja tiivistämme yhteistyötä eri toimijoiden kesken, toteaa Hellman.

– Helsingin menestys ja hyvinvointi on monella tavalla tärkeää koko Suomelle. Siksi organisoimme ohjelmatyötä uudella tavalla. Etsimme ratkaisuja miten voimme rakentaa entistä tasa-arvoisempaa ja kukoistavampaa pääkaupunkia, kommentoi piirin 1. varapuheenjohtaja Olli-Pekka Koljonen.

Työryhmien valitut puheenjohtajat:

Liisa Ilomäki, kasvatus ja koulutus

Jaana Alaja, kulttuuri ja vapaa-aika

Kalervo Haverinen, kaupunkiympäristö

Eero Kivinen, sosiaali- ja terveystoimi

Lisätietoja:
Anita Hellman, SDP Helsingin puheenjohtaja, puh. 040 756 5765
Olli-Pekka Koljonen, piirihallituksen 1. varapuheenjohtaja, puh. 050 337 4651

1. Mistähän sen työryhmän jäsenet näkyy. Sehän tässä kiinnostaa.

Kommentointi on suljettu.