Jatkuvan oppimisen malli ja osaamistili, nämä tarjoaisivat jokaiselle mahdollisuuden päivittää osaamistaan! Oletko samaa mieltä? Meillä taitaa olla sama suunta! 🌹🚌Sosialidemokraatit SDP

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne vieraili tänään Leppävirralla ja Kuopiossa. Paljon oli porukkaa paikalla ja moni halusi kertoa mitä on sydämellä. Kiitos kaikista keskusteluista ❤️ Meillä taitaa olla sama suunta! 🚌Sosialidemokraatit SDP

SDP ei ole esittänyt arvonlisäveron korotuksia lihalle ja maidolle vaan kestävän kehityksen arvonlisäveron selvittämistä, jossa lähtökohtana on ympäristö- ja ilmastoystävällisten tuotteiden arvonlisäveron alentaminen. Vähemmän ympäristöystävällisten tuotteiden kuten lihan ja maidon arvonlisäveroa ei siis Rinteen mukaan korotettaisi, vaan vero jäisi ennalleen. – Nuoret ja lapset ovat aikuisten ohella kovin huolissaan ilmaston kehityksestä. Viimeisen tutkimuksen mukaan kansalaiset vaativat poliitikoilta rohkeita toimia. – Nyt odottaisin poliittisilta kilpakumppaneilta avauksia, joilla lasten, nuorten ja aikuisten huoleen vastataan, Rinne sanoo Demokraatille.Sosialidemokraatit SDP

Suomi on pitkään ollut maa, jossa kenestä tahansa on voinut tulla mitä tahansa. Työelämän ja koko yhteiskunnan muuttuessa tarvitaan kuitenkin uudistuksia, jotta myös jatkossa kaikilla nuorilla on samat mahdollisuudet hyvän elämän edellytyksiin, sanoo SDP:n kansanedustaja Jutta Urpilainen. Ensi vaalikaudella SDP haluaa laajentaa oppivelvollisuutta ja toteuttaa nuorisotakuun uudistuksen. Oletko samaa mieltä? Meillä taitaa olla sama suunta! 🚌Sosialidemokraatit SDP

SDP:n kansanedustaja Pilvi Torstin mielestä toinen aste on tämän ajan peruskoulutus. Pelkän peruskoulun varassa 15-vuotiaalla ei ole enää edellytyksiä työllistyä. Uudistus olisi valmisteltava huolella yhdessä oppilaiden, opettajien, tutkijoiden ja asiantuntijoiden kanssa. – Asia kannattaa nähdä 12-vuotisena peruskoulutuksena. Oppivelvollisuuden laajentamista tarvitaan, jotta voimme varmistaa sen, että jokainen nuori saa kunnolliset lähtökohdat työelämässä ja yhteiskunnassa pärjäämiseen, sanoo Torsti.Sosialidemokraatit SDP

Lataa lisää