Postin tänään päättyneet yt-neuvottelut johtivat 59 työntekijän irtisanomiseen. Irtisanomiset koskivat hallinnollisia tehtäviä. Lisäksi työtehtäviä siirtyi Suomesta Tallinnaan. – Tämä Postin suunnitelma on mielestäni puhtaasti yritys säästää henkilöstökuluista siirtämällä työtehtäviä matalapalkkaisempaan naapurimaahan. Erityisen surullista siitä tekee se, että Posti on enemmistöomisteinen valtionyhtiö, joka huolehtii suomalaisten peruspalvelusta, Taavitsainen harmittelee.Sosialidemokraatit SDP

– Monen eläkeläisen arki on kamppailua toimeentulon kanssa. SDP on sitoutunut eläkeläisköyhyyden vähentämiseen, sanoi eduskunnan varapuhemies Tuula Haatainen Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n paneelissa torstaina. SDP on esittänyt tilanteen parantamiseksi useita toimenpiteitä: ✅ Nostetaan asteittain pienituloisten eläkeläisten ansioita. ✅ Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksujen maksukatto on laskettava kohtuulliselle tasolle. ✅ On säädettävä hoitotakuu, jolla taataan pääsy kiireettömään hoitoon viikon kuluessa. ✅ Tarvitsemme lisää lääkäreitä ja hoitajia huolehtimaan ihmisten laadukkaasta hoidosta ja hoivasta. Hoitajamitoitus on kirjattava lakiin.Sosialidemokraatit SDP

SDP:n kansanedustajat ovat mukana Sairaanhoitajapäivillä tänään ja huomenna Helsingin messukeskuksessa. Torstaina 21.3. klo 12.30 – 14.30 Maria Guzenina klo 14.30–15.30 Tuula Haatainen Perjantaina 22.3. klo 10.00–11.00 Antti Lindtman klo 10.00–12.00 Timo Harakka klo 11.00–13.00 Maria Guzenina Tervetuloa moikkaamaan meitä SDP:n ständille! ❤️🌹Sosialidemokraatit SDP

Nyt vietetään rasisminvastaista viikkoa ja tänään YK:n kansainvälinen päivää rotusyrjinnän poistamiseksi. Tarkoituksena on tehdä pysyvä vaikutus ihmisten asenteisiin. Näe, puutu ja välitä - nollatoleranssi rasismille ja syrjinnälle. Maailma ilman rasismia on mahdollinen – jos me kaikki välitämme ja teemme yhdessä töitä sen eteen. Meillä taitaa olla sama suunta! 🌹Sosialidemokraatit SDP

Hyvinvointivaltiossa raha ei saa muodostua esteeksi turvalliselle vanhuudelle, sanoo SDP:n kansanedustaja Tarja Filatov. Jos olet samaa mieltä, meillä taitaa olla sama suunta!Sosialidemokraatit SDP

Ennakkoäänestys alkaa jo kahden viikon kuluttua! SDP:n tulevaisuuslinjalla panostetaan osaamiseen ja koulutukseen, edistetään reilua työelämää, huolehditaan hyvästä hoivasta ja ekologisesti kestävästä kehityksestä sekä luodaan luottamusta tulevaan. Muutos tehdään yhdessä: nyt on aika rakentaa inhimillisempää, tasa-arvoisempaa ja reilumpaa Suomea. Meillä taitaa olla sama suunta! 🌹❤️Sosialidemokraatit SDP

Hei Tänään Kotkassa keskustelemassa Köyhä, köyhempi, köyhin – miten estetään yhteiskunnan kahtiajako? 20.3. klo 17 Pääkirjasto

Lataa lisää