Ladataan Tapahtumat

« All Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Vierailu Stadin osaamiskeskukseen 28.5

toukokuu 28 @ 12:00 - 14:00

Hyvät Sdp Helsingin jäsenet,

Vuoden 2015 pakolaistilanteen myötä ajoimme Helsingin budjettineuvotteluissa päätöksen 10 miljoonan erillismäärärahasta, joka jätettiin kaupunginhallituksen käyttöön ja jonka ajatuksena oli, että luovasti pohdittaisiin, mitä syntyneessä tilanteessa pitäisi tehdä, jotta kotoutuminen tapahtuisi viisaasti ja hyvin. Ajatuksena oli hakea uudenlaisia malleja asiantuntijoiden johdolla.

Päätöksen pohjalta ja tuloksena perustettiin Stadin osaamiskeskus, jonka ideana oli tuoda yhteen kieliopetus, koulutuspalvelut, työllisyyspalvelut ja sote-palvelut. Apulaiskaupunginjohtaja Ritva Viljanen oli ideoinnin avainhenkilö. Perinteisestihän Helsingissä maahanmuutto-osasto oli ollut soten alaisuudessa, kun osaamiskeskus halusi painottaa asioiden kokoamista, koulutusta ja työtä.

Olen saanut maahanmuuttajaryhmiltä myönteistä palautetta Stadin ammattiopiston yhteydessä toimivasta osaamiskeskuksesta. Olen nyt menossa tutustumaan keskuksen toimintaan maanantaina 28.5. Klo 12-14.

Tervetuloa mukaan vierailuun, jos ajankohta sopii ja asia kiinnostaa. Osoite on: Teollisuuskatu 23, 00510 Helsinki. Ilmoita osallistumisestasi 11.5 mennessä. www.bit.ly/vierailu2805
Mukaan mahtuu 25 henkilöä.

Pilvi Torsti, kansanedustaja

Tarkemmat tiedot