Ladataan Tapahtumat

Helsingin Työväen Vappu

toukokuu 1

Helsingin Työväen Vappu – vappumarssi ja torijuhla 1.5.2019

Helsingin Työväen vappujuhlaa vietetään 1.5. Rautatientorilla. Torijuhlan ohjelma koostuu musiikkiesityksistä sekä lapsiperheille suunnatusta ohjelmasta. Juhlapuhujina on SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja SAK:n hallituksen varapuheenjohtaja Matti Huutola. Torijuhlan pääesiintyjänä on Litku Klemetti. Juhlan juontaa Ida Akkila.

Torijuhlan jälkeen klo 16 järjestetään perinteisesti salin täyteen kerännyt työväenyhteislaulutilaisuus Helsingin Työväentalolla (Paasitornissa).

HAKANIEMEN TORI
Klo 11.00 Vappukulkue järjestäytyy Hakaniemen torilla
Hyvinkäänkylän puhallinorkesterin tahdissa
Klo 12.00 Kulkue kaupungin halki Rautatientorille
Kulkueeseen ovat tervetulleita kaikki, jotka jakavat vasemmiston ja työväenliikkeen arvot tasa-arvosta ja oikeudenmukaisuudesta. Kulkueen järjestäjät edellyttävät kulkueeseen osallistuvilta, että muita kulkueeseen osallistuvia kunnioitetaan eikä esim. kulkueessa kannettavissa banderolleissa tai plakaateissa käytetä asiatonta kieltä. Mahdollisen oman ryhmän tai ns. blokin tunnukset voivat olla esillä. Vappuun sopivat esim. karnevaaliasut ovat tervetulleita, mutta koko kasvot peittävät kommandopipot eivät ole sallittuja.

RAUTATIENTORI
Klo 11.00 Lapsille pomppulinna, esittely- ja myyntipöydät avoinna
Klo 12.30 Vappukulkue saapuu Rautatientorille
Hyvinkäänkylän puhallinorkesteri esiintyy
Klo 12.30 JUHLA
Juhlan avaus ja juonto Ida Akkila
Kengurumeininki, setti 1
Puhe, SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne
Kengurumeininki, setti 2
Puhe, SAK:n varapuheenjohtaja Matti Huutola
Klo 14.00 Pääesiintyjä: Litku Klemetti

HTY – PAASITORNIN JUHLASALI (PAASIVUORENKATU 5)
Klo 16.00 Työväenlauluja yhdessä, vetäjinä Sauli Malinen ja Liiton laulajat.

Helsingin työväen ja vasemmiston vappujuhla järjestetään tänä vuonna jo 26. kerran SAK:n Pääkaupunkiseudun paikallisjärjestön, TUL:n Suur-Helsingin piirin, Helsingin Sosialidemokraattien ja Helsingin Vasemmistoliiton yhteisvoimin. Järjestelyissä ovat mukana myös Helsingin Demarinuoret ja Helsingin Vasemmistonuoret.

Tiedot

Päivämäärä: