Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Toisenlaisia tarinoita kävelykierros

syyskuu 5 @ 17:30 - 19:30

LÄHDE TUTKIMUSMATKALLE KALLION NAISTEN HISTORIAAN YHDESSÄ HELSINGIN DEMARINAISTEN KANSSA, TUET IHMISKAUPAN VASTAISTA TYÖTÄ!

Torstaina 5.9.2019 klo 17.30-19.30 Katri Valan puisto, Vilhonvuorenkuja 18, 00500 Helsinki.

Kallion kortteleissa ovat aikojen saatossa kopisseet monenlaisten naisten kannat. Kaduilla ovat astelleet lettipäiset tulevat huippupoliitikot ja yömyöhällä kotiin tarponeet työläistytöt. Kivitalojen seiniin on kirjattu niin traagisia taiteilijakohtaloita kuin hyvinvointipalvelujen pioneerien uskomattomia saavutuksia.

Kävelykierroksella tutustutaan vaikuttajanaisiin Kallion kaupunginosan historiassa ja heidän tekemäänsä yhteiskunnalliseen muutokseen. Kierroksella kuullaan paitsi edistyksen, myös arjen ja eriarvoisuuden historiasta. Kävelyjen tuotto käytetään FinnWID – Naiset kehitystyössä ry:n ihmiskaupan vastaiseen työhön Suomessa ja Nigeriassa. Tervetuloa mukaamme matkalle naisten tekemään historiaan!

Kierrosta vetävät FinnWIDin vapaaehtoiset oppaat. Kierros kestää hieman alle kaksi tuntia ja kiertää noin kahden kilometrin matkan Kallion kaduilla. Kierroksen alussa on portaat, joita ei ole välttämätöntä kulkea.

Kierroksen hinta on 10 euroa, mutta halutessasi voit tukea vapaaehtoistyöllä toimivaa yhdistystä ja tasa-arvotyötä myös suuremmalla summalla (esim. 15€).

ILMOITTAUTUMINEN MUKAAN:
Klikkaa ”osallistun” tähän tapahtumaan Facebookissa ja maksa kierroksen osallistumismaksu ennen kierrosta FinnWID – Naiset kehitystyössä ry:n tilille. Kävelyryhmän maksimikoko on 40 henkeä.

MAKSUOHJEET:
Maksa 10 euroa (tai halutessasi suurempi kannatusmaksu, kuten 15 euroa) FinnWIDin tilille: FI15 5780 0720 4547 48 (Finnwid – Naiset kehitystyössä ry) (bic-koodi OKOYFIHH). Kirjoita viestikenttään: sana ”HDN kävely ” Kirjoita viestikenttään myös nimesi ja sähköpostiosoitteesi.

TULO-OHJE:
Kierrokset alkavat Katri Valan puistoon johtavien portaiden alapäästä. Portaat sijaitsevat aivan Vilhonvuorenkujan alussa Hämeentien vieressä Sörnaisten metroaseman läheisyydessä.

LISÄTIETOJA:
Kysymyksiin vastaa tiia.hayry@gmail.com

FinnWID – Naiset kehitystyössä ry on sukupuolten tasa-arvoon ja kehityskysymyksiin keskittyvä sitoutumaton kansalaisjärjestö. Toisenlaisia tarinoita on FinnWID – Naiset kehitystyössä ry:n kampanja, joka lisää tietoisuutta ihmiskaupasta ja kerää varoja naisten toimeentulomahdollisuuksien kehittämiseksi Nigeriassa. Tutustu kampanjaan osoitteessa: https://www.toisenlaisiatarinoita.fi/nigerialaisenihmiskaupanjaljilla

Tiedot

Päivämäärä: