Ladataan Tapahtumat

« All Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Suomi 2030 ja sosialidemokratian arvot -keskustelutilaisuus, teemana Talousjärjestelmä

huhtikuu 22 @ 13:00 - 15:00

SDP:n periaatejulistuksen uudistamiseen liittyvä keskustelutilaisuuksien sarja jatkuu Helsingissä 22.4. Puoluevaltuuston kokouksen jälkeen pidettävän seminaarin teemana
on Talousjärjestelmä.

Sosialidemokratia syntyi tiedostavaksi luokkapuolueeksi. Kapitalistisessa järjestelmässä pääoma ja omistava luokka hallitsi ja kahlitsi työväkeä. Vallankumouksen sijaan demokraattisissa
yhteiskunnissa syntyi työn ja pääoman liitto, jonka hedelmästä; arvonlisästä ja sen jakautumisesta käytiin jatkuvaa kamppailua. Sosialidemokraattisen puolueen matka on ollut periaatetasolla pitkä tavoitteesta valtiollistaa kaikki tuotantovälineet kohti valtion säätelemän markkinatalouden hyväksymistä. Vallitsevan talousjärjestelmän kritiikki on ollut yhtä tärkeää sosialidemokraateille kuin ihanteellisen talousjärjestelmän haarukointikin.

Seminaarissa Suomen Akatemian entinen arviointi- ja kehittämisjohtaja, periaatejulistustyöryhmän jäsen Paavo Löppönen alustaa aiheesta Uusliberalismin kertomus sekä periaatejulistustyöryhmän toinen puheenjohtaja Kaisa Penny aiheesta Ensijako –vasemmiston seuraava tarina?

Periaatejulistus ja SDP:n pidemmän aikavälin poliittisia tavoitteita sisältävä poliittinen ohjelma tulevat puoluekokouksen linjattaviksi alkukesästä 2020 Tampereella.

TERVETULOA!

Sunnuntaina 22.4. klo 13-15 Paasitorni, Paasivuorenkatu 5 A, Sirkus-sali. Kahvitarjoilu.

Pyydämme ilmoittautumaan tilaisuuteen to 19.4. mennessä
Tuula Lampiselle osoitteeseen tuula.lampinen@sdp.fi