Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Socialdemokratiskt Forums månadsmöte

maaliskuu 13 @ 19:00 - 21:00

Socialdemokratiskt Forum SF sammankallas till månadsmöte onsdagen den 13 mars klockan 19 på Restaurang Zinnkeller, Sjötullsgatan 25.

Ulf Heimberg gästar mötet och skall tala om Skogby före och efter kriget. Va’ för då Skogby, frågade jag ordförande Topi först, men sen insåg jag snabbt att den här byn och trakten söder om Ekenäs har en massa att berätta om. Här har man haft både järnbruk och sågverk och sedan gått genom svåra tider när industriverksamheter har lagts ner. Här fanns också den kända Harparskog-befästningslinjen – bemannad av både finlandssvenska pojkar och rikssvenska frivilliga – när Sovjetunionen hade sin bas i Hangö på 40-talet. Så det stundar nog till en intressant kväll.

Ulf är viceordförande i Raseborgs stadsfullmäktige och en bättre guide till den här viktiga finländska och finlandssvenska regionen både igår och idag kunde vi nog inte tänka oss! Som alltid är också icke-medlemmar välkomna!

Tilläggsuppgifter:
Jan Furstenborg, sekreterare