Ladataan Tapahtumat

« All Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Mitä uutta kuuluu länsimetrorintamalta?

24.8.2016 @ 18:00 - 21:00

– aikataulu, kustannukset, turvallisuus ja ympäristövaikutukset keskustelussa keskiviikkona 24.8. klo 18 HKL:n kesämajalla Lauttasaaressa

Kaupunkilaisille avoin loppukesän tapahtuma pidetään keskiviikkona 24.8. klo 18–20 HKL:n kesämajalla, virkistysalueella Länsi-Ulapanniemessä.

Mitä uutta kuuluu länsimetrorintamalta?, kysytään avoimessa keskustelussa. Miksi aikataulu petti? Miksi kustannukset karkaavat? Mikä on länsimetron kulkuturvallisuus? Miten pienempien vaunujen ja tiheämmän aikavälin yhdistelmä toimii? Miten tulevat järjestymään bussiyhteydet metroasemille tai suoraan keskustaan? Mistä syntyivät muovijätteet Jätkäsaareen ja muualle merialueelle?

Länsimetro Oy:n toimitusjohtaja Matti Kokkinen ja hallituksen pitkäaikainen jäsen, kansanedustaja Jyrki J. Kasvi (vihr) kertovat uusimmat kuulumiset ja vastaavat kansalaisten kysymyksiin.Varatuomari, Helsingin Seudun Liikenteen (HSL) hallituksen jäsen Hannele Kerola (sd) arvioi yhtiömallin toimivuutta kunnallisten ja seudullisten julkisten tehtävien hoidossa. Helsingin kaupungin liikennelaitoksen johtokunnan jäsen Ari Lehtinen (sd) kommentoi tapahtunutta kaupunkilaisten näkökulmasta. Toimittaja Risto Kolanen johtaa puhetta. Puheenjohtaja Kimmo Sarje avaa. Vapaata keskustelua.

xxx

Kesäkodissa voi nauttia saunasta ja uinnista merenrannalla, kevyestä tarjoilusta sekä kahvista sisällä ja ulkona. Sauna on lämmin jo klo 17.30 alkaen klo 20.30 asti.Paikalle on hyvää tienviittaopastusta esim. Kyyluodontien päästä sekä rantaa liippaavalta kävely- ja pyöräpolulta. Autolla paikalle pääsee parhaiten Isokaarelta alas vasemmalle Lounaisväylän päähän ajamalla.Bussi 20x pysähtyy Isokaarella usealla pysäkillä. Pois kannattaa jäädä viimeistään LYK:n jälkeen Viklakujan pysäkin kohdalla.

xxx

Järjestäjät ovat: Lauttasaaren sosialidemokraatit ja Julkishallinnon Helsingin sosialidemokraatit.
Muiden yhdistysten aktiivit ja heidän ystävänsä ovat hyvin tervetulleita keskusteluun

Lisätietoja:
Risto Kolanen, 0400–204 844