Seurakuntavaalit

Lähde ehdolle seurakuntavaaleihin!

Marraskuussa valitaan evankelisluterilaisen kirkon luottamushenkilöt seurakunta- ja kirkkoneuvostoihin sekä kirkkovaltuustoihin. Luottamushenkilöt valitaan jäsenvaalilla neljäksi vuodeksi. Äänioikeutettu on jokainen 16-vuotta täyttänyt kirkon jäsen ja vaalikelpoinen ehdokkaaksi jokainen 18-vuotta täyttänyt siinä seurakunnassa, jossa asuu. Ehdokasasettelu päättyy 17.9.2018. Ennakkoäänestys järjestetään 6.-10.11 ja virallinen vaalipäivä 18.11. Helsingin demareita on runsaasti ehdolla. Lähde mukaan ehdokkaaksi seurakuntaasi!

Me sosialidemokraatit haluamme kutsua kirkkoon kuuluvia jäseniämme ja kannattajiamme mukaan ja vaikuttamaan kirkon työhön sekä paikallisesti että laajemmin kirkon piirissä. Valitut edustajamme vaikuttavat myös hiippakuntavaltuuston ja kirkolliskokouksen vaaleissa sekä piispanvaaleihin. Paikallisilla vaaleilla vaikutetaan siis koko kirkon suuntaan ja kirkon uudistumiseen. Kirkon työstä ja tehtävistä voidaan käydä ja käydään yhteiskunnallista keskustelua, mutta päätöksenteko opillisista kysymyksistä kuuluu kirkon omalle hallinnolle.

Voit tutustua SDP:n omaan seurakuntavaaliohjelmaan osoitteessa https://sdp.fi/fi/seurakuntavaalit/. Kirkon vaalitunnus syksyn vaaleissa on Minun kirkkoni, #minunkirkkoni, joka uskoo, toivoo, rakastaa, on lähellä ja uudistuu.

Ilmoittaudu ehdokkaaksi 17.9. mennessä täällä.

SOSIALIDEMOKRAATTEINA TOIMIMME SEN KIRKON PUOLESTA, JOSSA

• ketään ei jätetä yksin
  • kaikista pidetään huolta
  • kaikki ihmiset ovat samanarvoisia