Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Tämä viikonloppu oli joukkueiden. 💪Kaunis kiitos kullasta joukkuevoimistelijoille, lentopallojoukkueellemme onnea tuleviin mmkisoihin.

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Anna ääni kaupungille, jossa on ilo oppia

Maksuton varhaiskasvatus kaikille lapsille

Tulevalla vaalikaudella varhaiskasvatuksesta on tehtävä maksutonta. Helsingillä on mahdollisuus olla edelläkävijä tässä uudistuksessa. Maksuton varhaiskasvatus poistaa kannustinloukkoja ja lisää lasten ja perheiden tasa-arvoa. Laadukas varhaiskasvatus on jokaisen lapsen oikeus. Helsinki on tehnyt kuluneella vaalikaudella edistyksellistä politiikkaa, kun maan hallituksen päätöksistä huolimatta lapsilla on säilytetty subjektiivinen oikeus varhaiskasvatukseen ja ryhmäkokoja ei ole suurennettu.

Terve lähikoulu jokaiselle koululaiselle

SDP:lle on tärkeää, että koulut sijaitsevat lähellä kotia, että lasten koulutie on turvallinen ja että koulurakennuksissa ei ole sisäongelmia. Homekoulut on korjattava. SDP on vaatinut opetukseen lisää resursseja kuluneen vaalikauden aikana. Kaupunkiin syntyy ja muuttaa jatkuvasti lisää lapsia, mutta koulutukseen ei ole panostettu samassa määrin. Koulut eivät enää saa olla leikkauskohde.

Jatkopaikka kaikille peruskoulun jälkeen

SDP haluaa olla rakentamassa Helsinkiä, jossa kaikki pidetään mukana. Vaadimme jokaiselle nuorelle opiskelu-, työ- tai harjoittelupaikkaa peruskoulun jälkeen. Meillä ei ole varaa jättää yhtään nuorta tyhjän päälle – ei inhimillisesti eikä taloudellisesti.