Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– On kuitenkin selvää, että jos hallitus ei lisää resursseja ja hidastuttaa aikatauluja, niin hyväkään osaaminen ei auta, sillä liiallinen kiire estää laadukkaan toiminnan. Hallituksen onkin itse otettava lusikka käteen ja tehtävä konkreettisia toimia, jotta lakiesitykset olisivat paremmin valmisteltuja ja niissä olisi paremmin otettu huomioon pitkän aikavälin kustannusvaikutukset.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Kuntavaalit järjestetään 9. huhtikuuta. SDP haluaa ehdokkaiksi monipuolisen joukon suomalaisia, joilla on hyvä käsitys kansalaisten arjen asioista, työelämän haasteista, opiskelusta tai perhearjen pyörittämisestä. Pyydämme sinua ryhtymään kuntavaaliehdokkaaksemme. Klikkaamalla videota se onnistuu helposti.Sosialidemokraatit SDP

Sanna Marinshared image on Instagram

SDP esitti eduskunnan kyselytunnilla hallitukselle parlamentaarista yhteistyötä julkisten rakennusten sisäilma- ja homeongelmien ratkaisemiseksi. Kysyin pääministeri Sipilältä tarttuuko hän esitykseemme. Arvoisa puhemies, Haluan kysyä pääministeri Sipilältä täsmennystä äskeiseen vastaukseenne edustaja Kantolan kysymyksen osalta. Kyse ei siis ole siitä, että me toivoisimme jotakin yhteistä kahvittelua puolueiden välillä vaan me haluamme parlamentaarista yhteistyötä, jossa etsitään oikeita ratkaisuja tähän vakavaan ongelmaan. Eduskunnan tarkastusvaliokunnan teettämän tutkimuksen mukaan pelkästään home- ja kosteusvauriot aiheuttavat noin puolen miljardin, siis puolen miljardin euron, kustannukset yhteiskunnassa joka vuosi. Kustannuksia syntyy muun muassa oireiden ja sairauksien tutkimisesta ja hoidosta, sairauspoissaoloista, työkyvyn menettämisestä sekä työtehon ja tuottavuuden laskusta. Kyse on siis merkittävästä ongelmasta ihmisten terveydelle, mutta myös kansantaloudelle. SDP haluaa parlamentaarista yhteistyötä tämän ongelman ratkaisemiseksi. Tartutteko siihen? #eduskunta #kyselytunti Kiitos myös @uhanadesign supermukavasta Green leaves -collegesta! #Tampere rules!sannamarin

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Maassa kaikki hyvin, kun hallituksella on aikaa paikallispolitikoida yhdellä lentokentällä. Rahat hankkeeseen otetaan varmaan koulutuksesta.

Tuula Haatainen SDP:n pormestariehdokkaaksi

Ajankohtaista, Piirikokous 19:11

Helsingin Sosialidemokraattien piirikokous asetti yksimielisesti kansanedustaja Tuula Haataisen pormestariehdokkaaksi kevään kuntavaaleihin.

– Haataisella on laaja kokemus ja näyttöä niin Helsingin kuin valtakunnankin politiikasta. Yli 20 vuotta kestäneellä poliittisella urallaan hän on toiminut laajasti erilaisissa tehtävissä. Kaupunginvaltuuston jäsenenä ja varapuheenjohtajana Haatainen on ajanut tavallisen helsinkiläisen asiaa. Kansanedustajana hän on työskennellyt etenkin opetus- ja sosiaali- ja terveysasioiden sekä ihmisoikeus- ja tasa-arvoasioiden parissa, toteaa Helsingin Sosialidemokraattien puheenjohtaja Pentti Arajärvi.

Haatainen on toiminut opetusministerinä vuosina 2003-05 ja sosiaali -ja terveys- sekä tasa-arvoministerinä 2005-07. Haataisella on laaja johtamiskokemus. Hän on toiminut Helsingin kaupungin sivistys- ja henkilöstötoimen apulaiskaupunginjohtajana vuosina 2007-2012 sekä Kuntaliiton varatoimitusjohtajana vuosina 2012-15. Hän on valtakunnanoikeuden jäsen. Nykyisessä tehtävässään eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtajana Haatainen on toiminut vaalikauden alusta lähtien. Kansalaisjärjestöissä Haatainen on toiminut mm. Kirkon ulkomaanavun hallituksessa sekä syöpään sairastuneiden lasten (Sylva) yhdistyksen puheenjohtajana. Nykyisin hän on Ensi- ja turvakotien liiton puheenjohtaja.

Haatainen on toiminut aktiivisesti erilaisissa kansainvälisissä tehtävissä kuten EU:ssa, Suomen edustajana useissa YK:n kokouksissa sekä sosialidemokraattisten naisten kansainvälisen järjestön varapuheenjohtajana.

Haatanen linjasi piirikokouksessa pitämässään puheessa, että haluaa pormestarina johtaa kaupunkia, joka pitää kaikki mukana.

– Suuressa kaupungissa asuntopolitiikalla voidaan tehdä paljon ja asunnottomuuden poistaminen on oltava kärjessä. Uusien alueiden palveluiden on oltava tarjolla alueen valmistuessa: päiväkodit, koulut, liikuntapaikat ja nuorisotilat. Perheiden taloudellista taakkaa voidaan helpottaa poistamalla varhaiskasvatusmaksut kaikilta. Se kannustaa myös naisia työhön ja parantaa työllisyysastetta.

Lisätiedot:

Tuula Haatainen