Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Tiilikainen:3:s sektori ei ole vastuussa köyhien ruokahuollosta, se ei tarvitse tukea.Haloo: sos.politiikka ei toimi, ruokajonot kasvavat!

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun sote-lausuntoja ja kyselyiden tuloksia lukee, ei voi kuin ihmetellä, että miten alunperinkään on saatu aikaan näin epäsuosittu esitys?

SDPshared image on Instagram

Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana. #kaikkimukana #sdp #kuntavaalit #suomi #politiikkasosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Sampo Terho sotesta Aamu tv:sä: "Henkilöstön määrä ei ole tärkeä" Persut eivät siis mahdollisista potkuista huolta kanna. Voi kylmyyttä.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys! Aiotko sinä äänestää jo ennakkoon vai vasta varsinaisena vaalipäivänä? Paina 👍, jos aiot äänestää ennakkoon Paina ❤, jos aiot äänestää vaalipäivänä Pidetään kaikki mukana!Sosialidemokraatit SDP

Matias Mäkynenshared image on Instagram

Huh! Huomenna lähtee käyntiin kolmansien kuntavaalieni ennakkoäänestys ja yhteensä jo yli 10. vaalini kokonaisuudessaan. Kaikki alkoi 2008 kuntavaaleista ja sen jälkeen on kaikenmoista ehtinyt tapahtua. Oppinut olen valtavasti ja nyt lähden innokkaampana ja osaavampana kuin koskaan hakemaan paikkaa Vaasan valtuustossa. Ensisijaisena tavoitteena mielessä nuorten mielenterveyspalveluiden parantaminen. Muita tärkeitä juttuja #digitalisaatio, #startup-Vaasa ja #kulttuuri-kentän laajentaminen kaupungissa. Muistakaa nro 81!matiasmakynen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Onnea on vaalityön keskellä saada huomaavaiselta ihmiseltä suklaarasia tsemppaukseksi. Ihmiset - murheineen, iloineen, toiveineen ja kannustuksineen. He ovat syy siihen, että olen ehdolla vaaleissa. <3 Huomenna se äänestys sitten alkaa.kristiinasalonen

Tuula Haatainen SDP:n pormestariehdokkaaksi

Ajankohtaista, Piirikokous 19:11

Helsingin Sosialidemokraattien piirikokous asetti yksimielisesti kansanedustaja Tuula Haataisen pormestariehdokkaaksi kevään kuntavaaleihin.

– Haataisella on laaja kokemus ja näyttöä niin Helsingin kuin valtakunnankin politiikasta. Yli 20 vuotta kestäneellä poliittisella urallaan hän on toiminut laajasti erilaisissa tehtävissä. Kaupunginvaltuuston jäsenenä ja varapuheenjohtajana Haatainen on ajanut tavallisen helsinkiläisen asiaa. Kansanedustajana hän on työskennellyt etenkin opetus- ja sosiaali- ja terveysasioiden sekä ihmisoikeus- ja tasa-arvoasioiden parissa, toteaa Helsingin Sosialidemokraattien puheenjohtaja Pentti Arajärvi.

Haatainen on toiminut opetusministerinä vuosina 2003-05 ja sosiaali -ja terveys- sekä tasa-arvoministerinä 2005-07. Haataisella on laaja johtamiskokemus. Hän on toiminut Helsingin kaupungin sivistys- ja henkilöstötoimen apulaiskaupunginjohtajana vuosina 2007-2012 sekä Kuntaliiton varatoimitusjohtajana vuosina 2012-15. Hän on valtakunnanoikeuden jäsen. Nykyisessä tehtävässään eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtajana Haatainen on toiminut vaalikauden alusta lähtien. Kansalaisjärjestöissä Haatainen on toiminut mm. Kirkon ulkomaanavun hallituksessa sekä syöpään sairastuneiden lasten (Sylva) yhdistyksen puheenjohtajana. Nykyisin hän on Ensi- ja turvakotien liiton puheenjohtaja.

Haatainen on toiminut aktiivisesti erilaisissa kansainvälisissä tehtävissä kuten EU:ssa, Suomen edustajana useissa YK:n kokouksissa sekä sosialidemokraattisten naisten kansainvälisen järjestön varapuheenjohtajana.

Haatanen linjasi piirikokouksessa pitämässään puheessa, että haluaa pormestarina johtaa kaupunkia, joka pitää kaikki mukana.

– Suuressa kaupungissa asuntopolitiikalla voidaan tehdä paljon ja asunnottomuuden poistaminen on oltava kärjessä. Uusien alueiden palveluiden on oltava tarjolla alueen valmistuessa: päiväkodit, koulut, liikuntapaikat ja nuorisotilat. Perheiden taloudellista taakkaa voidaan helpottaa poistamalla varhaiskasvatusmaksut kaikilta. Se kannustaa myös naisia työhön ja parantaa työllisyysastetta.

Lisätiedot:

Tuula Haatainen