Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Tämä viikonloppu oli joukkueiden. 💪Kaunis kiitos kullasta joukkuevoimistelijoille, lentopallojoukkueellemme onnea tuleviin mmkisoihin.

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Torsti: Helsinki ajaa koululaisten maksuttomia matkoja 14-1

Ajankohtaista, Blogi 20:40

Kaupunginhallitus käsitteli tänään aloitettani siitä, että koululaiset voisivat jatkossa liikkua julkisessa liikenteessä maksutta ryhminä päiväsaikaan. Helsingin vanhempainyhdistyksen valmistelevan aloitteen ideana on, että koululaiset voisivat liikkua joustavasti ja käyttää ympäristöä, museoita ja urheilupaikkoja.

Kaupungin esitys oli, että asiaa ei voida edistää, koska se kuuluu kuntien yhteisen HSL (Helsingin seudun liikenne) päätöksenteon piiriin. Myös HS uutisoi asian, uutinen tässä.

Päätimme kuitenkin äänin 14-1, että vaadimme asian jatkokäsittelyä. Edellytämme, että HSL laskee aloitteen kustannusvaikutukset (joiden kaiken järjen mukaan pitäisi olla lähellä nollaa, koska mitään lisäliikennettä ei vaadita, vaan ei-ruuhka-ajan ulkopuolelle ajoittuvaa lisäkäyttöä) ja esittää aloitteen idean kaikille HSL-kunnille osana 2018 budjettivalmistelua, joka etenee näinä viikkoina.

Lukuisat opettajat etenkin itäisestä Helsingistä ovat olleet aloitteen käsittelyn aikana yhteydessä ja vahvistaneet, että heidän työnsä kannalta kyse on todella tärkeästä asiasta.

Toivon, että koko HSL alue näkee tämän asian merkityksen paitsi Helsingin koululaisille myös koko seudun koululaisille.

Pilvi Torsti