SDPshared image on Instagram

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

SDP:n tavoitteet etenivät Helsingin johtamisjärjestelmän uudistamisessa

Helsingin kaupungin johtamisjärjestelmän uudistamisesta on syntynyt sopu poliittisten ryhmien kesken. Maaliskuun valtuustokäsittelyn yhteydessä SDP:n ryhmä esitti johtamismalliin laajempaa demokraattista osallistumista ja vähäisempää vallankeskittämistä kansliapäällikölle. Jatkokäsittelyssä nämä tavoitteet saivat tukea myös muilta ryhmiltä. Nyt syntyneessä esityksessä kansliapäällikön valtaa on karsittu, ja kulttuuripuolen toimialakokonaisuudessa kulttuuri, nuoriso ja liikunta on erotettu omiksi jaostoikseen. Tärkeää SDP:lle oli, että strateginen maankäyttö ja tontinluovutukset säilyvät edelleen kaupunkiympäristön lautakunnassa eikä niitä eriytetä elinkeinojaostoon, kuten alkuperäisessä esityksessä. SDP:n mielestä lautakunnan rooli on ehdottoman tärkeä demokraattisen päätöksenteon takaamiseksi sekä korruptioriskin välttämiseksi. Kokonaisuudessaan johtamisen jaoston päätöksen voi lukea täältä: http://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunginhallituksen_johtamisen_jaosto/Suomi/Paatostiedote/2016/Kanslia_2016-05-30_Joja_9_Pt/index.html