Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Tämä viikonloppu oli joukkueiden. 💪Kaunis kiitos kullasta joukkuevoimistelijoille, lentopallojoukkueellemme onnea tuleviin mmkisoihin.

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

SDP:n tavoitteet etenivät Helsingin johtamisjärjestelmän uudistamisessa

Helsingin kaupungin johtamisjärjestelmän uudistamisesta on syntynyt sopu poliittisten ryhmien kesken. Maaliskuun valtuustokäsittelyn yhteydessä SDP:n ryhmä esitti johtamismalliin laajempaa demokraattista osallistumista ja vähäisempää vallankeskittämistä kansliapäällikölle. Jatkokäsittelyssä nämä tavoitteet saivat tukea myös muilta ryhmiltä. Nyt syntyneessä esityksessä kansliapäällikön valtaa on karsittu, ja kulttuuripuolen toimialakokonaisuudessa kulttuuri, nuoriso ja liikunta on erotettu omiksi jaostoikseen. Tärkeää SDP:lle oli, että strateginen maankäyttö ja tontinluovutukset säilyvät edelleen kaupunkiympäristön lautakunnassa eikä niitä eriytetä elinkeinojaostoon, kuten alkuperäisessä esityksessä. SDP:n mielestä lautakunnan rooli on ehdottoman tärkeä demokraattisen päätöksenteon takaamiseksi sekä korruptioriskin välttämiseksi. Kokonaisuudessaan johtamisen jaoston päätöksen voi lukea täältä: http://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunginhallituksen_johtamisen_jaosto/Suomi/Paatostiedote/2016/Kanslia_2016-05-30_Joja_9_Pt/index.html