Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Tiilikainen:3:s sektori ei ole vastuussa köyhien ruokahuollosta, se ei tarvitse tukea.Haloo: sos.politiikka ei toimi, ruokajonot kasvavat!

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun sote-lausuntoja ja kyselyiden tuloksia lukee, ei voi kuin ihmetellä, että miten alunperinkään on saatu aikaan näin epäsuosittu esitys?

SDPshared image on Instagram

Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana. #kaikkimukana #sdp #kuntavaalit #suomi #politiikkasosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Sampo Terho sotesta Aamu tv:sä: "Henkilöstön määrä ei ole tärkeä" Persut eivät siis mahdollisista potkuista huolta kanna. Voi kylmyyttä.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys! Aiotko sinä äänestää jo ennakkoon vai vasta varsinaisena vaalipäivänä? Paina 👍, jos aiot äänestää ennakkoon Paina ❤, jos aiot äänestää vaalipäivänä Pidetään kaikki mukana!Sosialidemokraatit SDP

Matias Mäkynenshared image on Instagram

Huh! Huomenna lähtee käyntiin kolmansien kuntavaalieni ennakkoäänestys ja yhteensä jo yli 10. vaalini kokonaisuudessaan. Kaikki alkoi 2008 kuntavaaleista ja sen jälkeen on kaikenmoista ehtinyt tapahtua. Oppinut olen valtavasti ja nyt lähden innokkaampana ja osaavampana kuin koskaan hakemaan paikkaa Vaasan valtuustossa. Ensisijaisena tavoitteena mielessä nuorten mielenterveyspalveluiden parantaminen. Muita tärkeitä juttuja #digitalisaatio, #startup-Vaasa ja #kulttuuri-kentän laajentaminen kaupungissa. Muistakaa nro 81!matiasmakynen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Onnea on vaalityön keskellä saada huomaavaiselta ihmiseltä suklaarasia tsemppaukseksi. Ihmiset - murheineen, iloineen, toiveineen ja kannustuksineen. He ovat syy siihen, että olen ehdolla vaaleissa. <3 Huomenna se äänestys sitten alkaa.kristiinasalonen

SDP Helsinki: Oma koti kohtuuhintaan

Ajankohtaista, Piirikokous 15:34

Helsingin Sosialidemokraattien piirikokous vaatii lisää kohtuuhintaista asuntotuotantoa Helsinkiin ja pääkaupunkiseudulle. Yhä useammat ihmiset haluavat vuosittain muuttaa kotinsa Helsinkiin, ja kaupungin väkiluku kasvaa vuosittain useilla tuhansilla. Asumisen hintaa nostaa kova kysyntä, ja tähän voidaan vastata vain kohtuuhintaisten asuntojen tarjontaa lisäämällä.

Muuttoliike jatkuu kohti kaupunkeja, hinnat nousevat ja asumisväljyys pienenee. SDP:n mielestä asuntopulaa ei ratkaista ylihinnoitelluilla miniasunnoilla eikä normienpurkutalkoilla, vaan tarvitaan monipuolista ja kestävää asuntotuotantoa. Korkotuettuja ARA-asuntoja pitäisi rakentaa Helsinkiin huomattavasti nykyistä 20 prosentin osuutta enemmän. Asunto-ohjelmaa laadittaessa muut puolueet eivät kuitenkaan tukeneet vaatimustamme prosenttiosuuden kasvattamisesta vaan ajattelivat enemmän rakentajien ja hyvätuloisten etua.

SDP Helsingin mielestä paitsi edullisiin vuokra-asuntoihin myös edulliseen omitusasumiseen kiinnipääsemistä on helpotettava tarjoamalla nykyistä enemmän osaomistusta, asumisoikeusasuntoja ja vastaavia uusia rahoitusmuotoja.

Omistusasumisella on Suomessa vahva asema asuntomarkkinoilla. Osa omistusasuntojen ostajista on kiinteistösijoittajia, jotka halpojen lainakorkojen turvin keräävät moninkertaiset voittonsa kuumentuneilla vuokramarkkinoilla. Tätä kautta julkinen asumistuki valuu näille sijoittajille.

Suomalaisten omaisuus on ollut pitkälti kiinni omistusasunnoissa ja omaisuus myös kasaantuu omistusasumisen myötä. Pienituloisen helsinkiläisen on lähes mahdotonta säästää vuokramenojen jälkeen omaa asuntoa varten. Siksi on kehitettävä rahoitusmalleja, jossa vuokralainen voi maksaa samalla asuntoa itselleen. Kuilu omistusasumisen ja kohtuuhintaisen vuokra-asumisen välillä on nyt liian syvä.