Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Tämä viikonloppu oli joukkueiden. 💪Kaunis kiitos kullasta joukkuevoimistelijoille, lentopallojoukkueellemme onnea tuleviin mmkisoihin.

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

SDP Helsinki: Koulutusleikkaukset murentavat sivistyksen perustan

Ajankohtaista, Kannanotot 14:38

Hallituksen hyväksymä kilpailukykysopimus on leikkaamassa lisää korkeakoulutuksesta. Myös opiskelijoiden toimeentuloa on heikennetty. Koulutusleikkaukset ovat kohdistuneet erityisen rankasti Helsingin yliopistoon ja tämä näkyy niin opiskelijoiden kuin henkilökunnankin keskuudessa.

Helsingin yliopisto on maamme johtava tiedeyliopisto ja Helsingin seutu koko maan veturi. Helsingin yliopisto nousi tänä vuonna kansainvälisessä Shanghain rankingissa sijalle 56. Tämä johtuu pitkäjänteisestä työstä, jossa pikavoittoja ei jaeta.

Kilpailukykysopimuksen vaikutukset Helsingin yliopistoon ovat kolme miljoonaa euroa, ja tämä on jo tehtyjen leikkausten lisäksi. Vuoden 2016 budjetissa vähennykset ovat 50 miljoonaa euroa. Selkokielellä tämä tarkoittaa, että yliopiston henkilöstöä on irtisanottu satoja henkilöitä, opintojen elintärkeät tukipalvelut kärsivät ja yliopiston toimintaedellytykset huononevat merkittävästi.

Sivistys on maamme hyvinvoinnin perusta, ja maksuton korkeakoulutus antaa jokaiselle mahdollisuuden opiskella. Koulutusleikkauksille on tultava loppu.

Lisätietoja:
Hanna Isbom