Nasima Razmyar ehdolle Euroopan parlamenttiin

Helsingin Sosialidemokraatit esittää, että SDP:n puoluevaltuusto asettaa Nasima Razmyarin ehdokkaaksi Euroopan parlamentin vaaleihin. Nasima Razmyar on Helsingin kaupunginvaltuutettu ja opetuslautakunnan jäsen sekä SDP:n ensimmäinen varakansanedustaja Helsingistä.

Nasima Razmyarin mielestä Eurooppaa on rakennettu liiaksi markkinoiden ehdoilla.  – Kaupan ja markkinoiden edistämisen lisäksi EU:n on huolehdittava myös kansalaisille tärkeistä asioista. Työntekijöiden ja kuluttajien oikeudet, sosiaalinen oikeudenmukaisuus ja ihmisten tasa-arvo tulee nostaa etu-alalle.

Razmyar näkee Euroopassa vallitsevan laajan nuorisotyöttömyyden isona uhkakuvana, johon juuri Euroopan parlamentilla on mahdollisuus vaikuttaa. – Maksuton, korkeatasoinen koulutus sekä nuorisotakuu ovat suomalaisia vientituotteita, joilla on käyttöä koko Euroopan tasolla.

Helsingin Sosialidemokraattien puheenjohtaja Risto Kolanen iloitsee siitä, että Helsingistä saadaan ehdolle valtakunnallisesti tunnettu ehdokas. – Valtakunnallisissa vaaleissa tarvitaan ehdokkaita, joilla on kykyä puhutella laajasti eri kansalaisryhmiä. Nasima Razmyar on jo aiemmissa vaaleissa osoittanut, että hän pystyy vakuuttamaan äänestäjänsä osaavalla ja ihmisläheisellä otteellaan politiikkaan.