Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Tiilikainen:3:s sektori ei ole vastuussa köyhien ruokahuollosta, se ei tarvitse tukea.Haloo: sos.politiikka ei toimi, ruokajonot kasvavat!

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun sote-lausuntoja ja kyselyiden tuloksia lukee, ei voi kuin ihmetellä, että miten alunperinkään on saatu aikaan näin epäsuosittu esitys?

SDPshared image on Instagram

Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana. #kaikkimukana #sdp #kuntavaalit #suomi #politiikkasosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Sampo Terho sotesta Aamu tv:sä: "Henkilöstön määrä ei ole tärkeä" Persut eivät siis mahdollisista potkuista huolta kanna. Voi kylmyyttä.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys! Aiotko sinä äänestää jo ennakkoon vai vasta varsinaisena vaalipäivänä? Paina 👍, jos aiot äänestää ennakkoon Paina ❤, jos aiot äänestää vaalipäivänä Pidetään kaikki mukana!Sosialidemokraatit SDP

Matias Mäkynenshared image on Instagram

Huh! Huomenna lähtee käyntiin kolmansien kuntavaalieni ennakkoäänestys ja yhteensä jo yli 10. vaalini kokonaisuudessaan. Kaikki alkoi 2008 kuntavaaleista ja sen jälkeen on kaikenmoista ehtinyt tapahtua. Oppinut olen valtavasti ja nyt lähden innokkaampana ja osaavampana kuin koskaan hakemaan paikkaa Vaasan valtuustossa. Ensisijaisena tavoitteena mielessä nuorten mielenterveyspalveluiden parantaminen. Muita tärkeitä juttuja #digitalisaatio, #startup-Vaasa ja #kulttuuri-kentän laajentaminen kaupungissa. Muistakaa nro 81!matiasmakynen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Onnea on vaalityön keskellä saada huomaavaiselta ihmiseltä suklaarasia tsemppaukseksi. Ihmiset - murheineen, iloineen, toiveineen ja kannustuksineen. He ovat syy siihen, että olen ehdolla vaaleissa. <3 Huomenna se äänestys sitten alkaa.kristiinasalonen

Näkkäläjärvi & Torsti: Aleppon pommitukset on saatava loppumaan

Demarinuorten ja SDP Helsingin puheenjohtajat vaativat, että kansainvälisen yhteisön on ryhdyttävä toimiin Venäjän ja Syyrian hallinnon siviilikohteisiin kohdistamien sotatoimien lopettamiseksi Aleppossa ja muualla Syyriassa.

Sairaaloiden ja muiden siviilikohteiden tuhoaminen Syyriassa kertoo vakavasta välinpitämättömyydestä siviilien suojeluun liittyviä humanitäärisiä velvoitteita kohtaan. Asutusalueilla käytetään yhä tuhovoimaisempia ja epätarkempia aseita. Kaupunkien summittaiset pommitukset sekä iskut siviilikohteisiin rikkovat suoraan niitä kansainvälisen oikeuden sodankäynnin sääntöjä vastaan, joihin Venäjä YK:n jäsenmaana on sitoutunut. Al-Assadin hallinto on mm. käyttämällä kemiallisia aseita osoittanut sanoutuneensa irti kaikesta kansainvälisestä oikeudesta, eikä sen valitettavasti voitane enää odottaa pitävän kiinni legitiimin valtiollisen toimijan velvoitteista. Al-Assadin hallinto on kuitenkin riippuvainen Venäjän sotilaallisesta tuesta ja näin Venäjä on osaltaan vastuussa sen toiminnasta.

Velvollisuus suojella siviiliväestöä ja välttää siviilikohteiden joutumista sotatoimien kohteeksi koskee kaikkia sodan osapuolia. Vaikka useat eri ryhmät ovat Syyriassa kiistatta syyllistyneet väkivaltaan siviiliväestöä kohtaan, valtiollisen toimijan vastuu on erilainen suhteessa muihin aseellisiin joukkoihin.

Venäjän on sitouduttava siviiliväestön suojeluun ja pidättäydyttävä kaikista sellaisista sotatoimista, jotka kohdistuvat siviileihin tai aiheuttavat epätarkkuudestaan ja summittaisuudestaan johtuen siviiliväestölle kohtuutonta vaaraa. Venäjällä on myös velvollisuus huolehtia, että sen sotilaallisen avun varassa toimiva Al- Assadin hallinto tekee samoin. Kansainvälisen yhteisön on tarvittaessa ryhdyttävä toimiin Venäjän painostamiseksi ja Syyrian siviiliväestön suojelemiseksi.