Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Tämä viikonloppu oli joukkueiden. 💪Kaunis kiitos kullasta joukkuevoimistelijoille, lentopallojoukkueellemme onnea tuleviin mmkisoihin.

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Kuntien ja niiden tytäryhteisöjen palvelutuotannon toimintaedellytykset turvattava

Asukkaiden valitsemien päättäjien johtamat kunnat ja niiden tytäryhteisöt ovat huolehtineet tärkeiden julkisten palvelujen tuotannosta luotettavasti ja asukkaiden tarpeet huomioiden. Esimerkiksi kiinteistöhuollon palveluissa, ateriapalveluissa ja jätehuollossa on toiminnan taloudellisuuden ja paikallisten tarpeiden näkökulmasta, perusteltua, että kuntien tytäryhteisöt voivat kohtuullisessa määrin tarjota palveluita omien tarpeidensa lisäksi yrityksille ja yhteisöille.

Euroopan Unionin uudessa hankintadirektiivissä mahdollistetaan kuntien tytäryhteisöjen toiminta markkinoilla 20 prosentin osuudella liikevaihdostaan. Suomen hallituksen esityksessä uudeksi hankintalaiksi tytäryhteisöjen mahdollisuus toimia on rajattu 5 prosenttiin yhteisön liikevaihdosta tai euromääräisesti 500000 euroon. Suomi olisi ainoa EU-maa, joka pudottaa rajan alle direktiivin salliman 20 prosentin. Hallituksen esitys heikentäisi merkittävästi kuntien tytäryhteisöjen taloudellisia toimintaedellytyksiä ja estäisi kuntien kehittämistä elinvoimaisina omasta toiminnasta ja kuntien omistamista yhtiöistä koostuvina konserneina.

Helsingin sosialidemokraatit vetoavat kansanedustajiin, että eduskuntakäsittelyssä hankintalaissa säädetään kuntien tytäryhteisöjen mahdollisuus osallistua markkinaehtoiseen toimintaan Euroopan Unionin linjauksen mukaisesti 20 prosentin osuudella liikevaihdostaan.