Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Tiilikainen:3:s sektori ei ole vastuussa köyhien ruokahuollosta, se ei tarvitse tukea.Haloo: sos.politiikka ei toimi, ruokajonot kasvavat!

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun sote-lausuntoja ja kyselyiden tuloksia lukee, ei voi kuin ihmetellä, että miten alunperinkään on saatu aikaan näin epäsuosittu esitys?

SDPshared image on Instagram

Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana. #kaikkimukana #sdp #kuntavaalit #suomi #politiikkasosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Sampo Terho sotesta Aamu tv:sä: "Henkilöstön määrä ei ole tärkeä" Persut eivät siis mahdollisista potkuista huolta kanna. Voi kylmyyttä.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys! Aiotko sinä äänestää jo ennakkoon vai vasta varsinaisena vaalipäivänä? Paina 👍, jos aiot äänestää ennakkoon Paina ❤, jos aiot äänestää vaalipäivänä Pidetään kaikki mukana!Sosialidemokraatit SDP

Matias Mäkynenshared image on Instagram

Huh! Huomenna lähtee käyntiin kolmansien kuntavaalieni ennakkoäänestys ja yhteensä jo yli 10. vaalini kokonaisuudessaan. Kaikki alkoi 2008 kuntavaaleista ja sen jälkeen on kaikenmoista ehtinyt tapahtua. Oppinut olen valtavasti ja nyt lähden innokkaampana ja osaavampana kuin koskaan hakemaan paikkaa Vaasan valtuustossa. Ensisijaisena tavoitteena mielessä nuorten mielenterveyspalveluiden parantaminen. Muita tärkeitä juttuja #digitalisaatio, #startup-Vaasa ja #kulttuuri-kentän laajentaminen kaupungissa. Muistakaa nro 81!matiasmakynen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Onnea on vaalityön keskellä saada huomaavaiselta ihmiseltä suklaarasia tsemppaukseksi. Ihmiset - murheineen, iloineen, toiveineen ja kannustuksineen. He ovat syy siihen, että olen ehdolla vaaleissa. <3 Huomenna se äänestys sitten alkaa.kristiinasalonen

Kasvava ja kukoistava Helsinki

Blogi, Kaupunkipolitiikka 15:18

Helsinkiin muuttaa yhden vaalikauden aikana suomalaisen pikkukaupungin verran uusia asukkaita. Meidän tehtävänämme on huolehtia, että kaikille helsinkiläisille riittää koteja ja lapsille hyviä kouluja, että hyvä ja kattava joukkoliikenne palvelee asukkaita kaikkialla Helsingissä ja että jokaisessa kaupunginosassa on turvallista ja viihtyisää asua ja elää.

Vaikka Helsingissä moni asia on hyvin, myös parannettavaa riittää. Vanhusten kotihoitoon ja palveluasumiseen on saatava lisää resursseja. Arvokas vanhuus kuuluu kaikille. Edellisellä vaalikaudella Helsinki poisti SDP:n aloitteesta terveyskeskusmaksut. Nyt meidän on kyettävä poistamaan myös terveyskeskusjonot. Haluamme, että helsinkiläiset pääsevät jonotta ja maksutta hoitoon.

Laadukas varhaiskasvatus on jokaisen lapsen oikeus. Helsinki on tehnyt kuluneella vaalikaudella edistyksellistä politiikkaa, kun maan hallituksen päätöksistä huolimatta lapsilla on säilytetty subjektiivinen oikeus varhaiskasvatukseen ja ryhmäkokoja ei ole suurennettu. Tulevalla vaalikaudella on varhaiskasvatuksesta tehtävä maksutonta. Helsingillä on mahdollisuus olla edelläkävijä tässä uudistuksessa. Maksuton varhaiskasvatus poistaa kannustinloukkoja ja lisää lasten ja perheiden tasa-arvoa. Helsingillä on varaa panostaa perheisiin. SDP:lle on tärkeää, että koulut sijaitsevat lähellä kotia, että lasten koulutie on turvallinen ja että koulurakennuksissa ei ole sisäongelmia. Homekoulut on korjattava. SDP on vaatinut opetukseen lisää resursseja kuluneen vaalikauden aikana. Kaupunkiin syntyy ja muuttaa jatkuvasti lisää lapsia, mutta koulutukseen ei ole panostettu samassa määrin. Koulut eivät enää saa olla leikkauskohde.

SDP haluaa olla rakentamassa Helsinkiä, jossa kaikki pidetään mukana. Vaadimme jokaiselle nuorelle opiskelu-, työ- tai harjoittelupaikkaa peruskoulun jälkeen. Meillä ei ole varaa jättää yhtään nuorta tyhjän päälle – ei inhimillisesti eikä taloudellisesti.

Kaikilla suurkaupungeilla on yksi yhteinen ongelma – asumisen hinta. Kasvava kaupunki tarvitsee kipeästi lisää asuntoja, jotta jokaiselle helsinkiläiselle löytyy sopivan kokoinen ja kohtuuhintainen koti. Sosialidemokraattien aloitteesta kaupungin vuosittainen asuntotuotantotavoite nostettiin 7000 asuntoon. Tulevalla vaalikaudella on päästävä vähintään tuohon tavoitteeseen. Vain rakentamalla lisää asuntoja, voimme turvata sen, että Helsingissä voi asua kohtuuhintaan.

Helsinkiä kehutaan sekä ainutlaatuisena asuinpaikkana että matkailukohteena sen puhtauden, turvallisuuden ja elävän kaupunkikulttuurin vuoksi. Helsinki ei ole kuitenkaan ainoastaan kaupunkikulttuurin edelläkävijä, vaan kaupungissa on myös tehty tulevaisuuteen luotaavia ratkaisuja niin energiapolitiikassa kuin kaupunkisuunnittelussakin. Elävä kaupunkikulttuuri houkuttelee Helsinkiin matkailijoita, bisnestä ja uusia asukkaita. Nämä kaikki rakentavat kasvua, jonka avulla Helsinki voi huolehtia kaikista asukkaistaan, tarjota riittävästi koteja, hyviä kouluja, hoivaa ja huolenpitoa sitä tarvitseville, maailman parhaan joukkoliikenteen sekä upean luonnon kaupungin sylissä.

Kuntavaaleissa sinä voit antaa oman äänesi sellaiselle kaupungille, jossa itse tahdot elää, asua, viihtyä, opiskella ja tehdä työtä.

Hanna Isbom