Kartano yhteiseen käyttöön

Lauttasaaren Sosialidemokraatit vetoavat Koneen säätiöön:

Koneen säätiö osti kesällä myyntikilpailutuksen kautta Lauttasaaren kartanon, josta toivottiin saarelle asukastaloa. Kartano suojeltuna rakennuksena vaatii peruskorjausta vanhan sairaala- ja hoivakäytön jälkeen.
Tilakeskuksen kauppaa koskevassa asiakirjassa todettiin, että ”koska Lauttasaaren kartano on merkittävä kulttuurihistoriallinen kohde, toiveena ja tavoitteena oli, että kartano voisi olla julkisessa Lauttasaarta palvelevassa käytössä”.
Lauttasaaressa ei ole ulospäin suuntautuvaa asukastaloa kaikelle kansalle. Punainen Huvila palvelee lähinnä Lauttasaari-Seuran toimintaa.
Syyskokouksemme 2.11. vetoaa Koneen säätiön, aiemmasta tunnettuun, kulttuuritahtoon ja toivoo, että neuvotteluissa paikallisten toimijatahojen kanssa otettaisiin huomioon asukkaiden toiveet ja tarpeet, että kartanon alakertaan tulisi tiloja asukastoimintaan, yhdistyksille, kulttuuri-ja taidetapahtumille.
Koneen säätiö on jo osoittanut vanhassa, historiallisessa Saaren kartanossa Mynämäellä, miten ympäröivän yhteisön ja säätiön oman toiminnan tarpeet voidaan hyvin sovittaa yhteen.

Lauttasaaren Sosialidemokraatit ry