Jäsenäänestys eduskuntavaaliehdokkaista 14.-29.8.

Helsingin Sosialidemokraatit ry valitsee ehdokkaat tuleviin eduskuntavaaleihin jäsenäänestyksellä. Jäsenvaalissa äänioikeutettuja ovat SDP:n jäsenet, joiden kotikunta on Helsinki, ja jotka ovat maksaneet jäsenmaksunsa 30.6. mennessä (tai ovat vapaa- tai maksuvapaajäseniä). Tällä kertaa jäsenvaali käydään netti- ja uurnaäänestyksenä. Kotiäänestysmahdollisuutta tarjotaan sairaudesta tai liikuntakyvyttömyydestä johtuen. Äänioikeutetut saavat kotiin kirjeitse ilmoituksen äänioikeudesta ja ohjeet äänestykseen.

Nettiäänestys

Nettiäänestys järjestetään 14.-21.8. Äänestämään pääset tästä osoitteesta: https://jasenpalvelu-sdp-fi.pwire.fi/

Äänestykseen tarvitaan jäsennumero ja salasana. Jäsennumeron löydät jäsenkortistasi. Mikäli olet unohtanut salasanan, voit tilata uuden äänestyssivulta, mikäli sähköpostiosoitteesi löytyy puolueen jäsenrekisteristä.

Jos et löydä jäsennumeroasi, voit kysyä sitä piiritoimistosta, carola.gronlund@sdp.fi tai 044 306 1294 sekä SDP:n jäsenpalvelusta arja.pennanen@sdp.fi tai 09 4789 8225 (puhelimitse yhteydenotot klo 9-15). Carolalta ja Arjalta voit kysyä myös lisätietoja kirjautumisesta ja nettiäänestämisestä.

Uurnaäänestys

Ne, jotka eivät äänestä nettiäänestyksessä, voivat äänestää uurnavaalissa piiritoimistolla, osoitteessa Saariniemenkatu 6. Uurnavaali on auki seuraavasti:

maanantai 25.8. ja tiistai 26.8. klo 10-16

keskiviikko 27.8. ja torstai 28.8. klo 10-18

perjantai 29.8. klo 10-16

Kotiäänestys

Kotiäänestysmahdollisuutta tarjotaan sairaudesta tai liikuntakyvyttömyydestä johtuen. Mikäli sinulla ei ole mahdollista äänestää netissä, etkä sairaudesta tai liikuntakyvyttömyydestä johtuen pääse osallistumaan uurnavaaliin, tilaa kotiäänestys 18.8. mennessä piiritoimistosta: carola.gronlund@sdp.fi tai 044-3061294.

Vaalin tulos

Vaalin tulos julkistetaan 1.9. Jäsenäänestyksessä 15 eniten ääniä saanutta valitaan suoraan ehdokkaiksi. Ylimääräinen piirikokous päättää ehdokasasettelusta 8.9.

Ehdokaslistan löydät täältä.