Jäsenäänestys kuntavaali- ja puoluekokousehdokkaista alkaa 7.10.

Ajankohtaista, Vaalit 16:51

SDP:n äänioikeutetut jäsenet äänestävät kuntavaali- ja puoluekokousedustajaehdokkaista jäsenvaalissa, jonka aikataulu on seuraava:

7.10. Jäsenvaali puoluekokousedustajista ja kuntavaaliehdokkaista alkaa  (7.-16.10. nettiäänestys, 24.10.-4.11. postiäänestys)
9.11. Jäsenäänestysten tulokset julkaistaan
12.11. Piirikokous vahvistaa jäsenäänestysten tulokset ja asettaa ensimmäiset 100 kuntavaaliehdokasta

Kuntavaaliehdokkaat

Puoluekokousedustajaehdokkaat

Puoluekokousvaalissa äänioikeutettuja ovat kaikki 30.6. mennessä jäsenmaksunsa maksaneet Helsingin Sosialidemokraatit ry:n jäsenet. Helsinki saa puoluekokoukseen 44 edustajaa, ja jokainen äänioikeutettu voi suhteellisessa vaalissa äänestää 44:ää ehdokasta niin, että ensimmäinen saa 44 ääntä, toinen 43 ääntä jne.

Kuntavaaliehdokasvaalissa äänioikeutettuja ovat kaikki 30.6. mennessä jäsenmaksunsa maksaneet SDP:n jäsenet, joiden kotikunta on Helsinki, pois lukien Finlands Svenska Socialdemokrater rf:n jäsenet.  Jokainen äänioikeutettu voi suhteellisessa vaalissa äänestää 15:tä ehdokasta niin, että ensimmäinen saa 15 ääntä, toinen 14 ääntä jne.

Nettiäänestys on päättynyt 16.10.

Lisätietoja:
Toiminnanjohtaja Hanna Isbom