Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Tämä viikonloppu oli joukkueiden. 💪Kaunis kiitos kullasta joukkuevoimistelijoille, lentopallojoukkueellemme onnea tuleviin mmkisoihin.

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Jäsenäänestys kuntavaali- ja puoluekokousehdokkaista alkaa 7.10.

Ajankohtaista, Vaalit 16:51

SDP:n äänioikeutetut jäsenet äänestävät kuntavaali- ja puoluekokousedustajaehdokkaista jäsenvaalissa, jonka aikataulu on seuraava:

7.10. Jäsenvaali puoluekokousedustajista ja kuntavaaliehdokkaista alkaa  (7.-16.10. nettiäänestys, 24.10.-4.11. postiäänestys)
9.11. Jäsenäänestysten tulokset julkaistaan
12.11. Piirikokous vahvistaa jäsenäänestysten tulokset ja asettaa ensimmäiset 100 kuntavaaliehdokasta

Kuntavaaliehdokkaat

Puoluekokousedustajaehdokkaat

Puoluekokousvaalissa äänioikeutettuja ovat kaikki 30.6. mennessä jäsenmaksunsa maksaneet Helsingin Sosialidemokraatit ry:n jäsenet. Helsinki saa puoluekokoukseen 44 edustajaa, ja jokainen äänioikeutettu voi suhteellisessa vaalissa äänestää 44:ää ehdokasta niin, että ensimmäinen saa 44 ääntä, toinen 43 ääntä jne.

Kuntavaaliehdokasvaalissa äänioikeutettuja ovat kaikki 30.6. mennessä jäsenmaksunsa maksaneet SDP:n jäsenet, joiden kotikunta on Helsinki, pois lukien Finlands Svenska Socialdemokrater rf:n jäsenet.  Jokainen äänioikeutettu voi suhteellisessa vaalissa äänestää 15:tä ehdokasta niin, että ensimmäinen saa 15 ääntä, toinen 14 ääntä jne.

Nettiäänestys on päättynyt 16.10.

Lisätietoja:
Toiminnanjohtaja Hanna Isbom