Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Tiilikainen:3:s sektori ei ole vastuussa köyhien ruokahuollosta, se ei tarvitse tukea.Haloo: sos.politiikka ei toimi, ruokajonot kasvavat!

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun sote-lausuntoja ja kyselyiden tuloksia lukee, ei voi kuin ihmetellä, että miten alunperinkään on saatu aikaan näin epäsuosittu esitys?

SDPshared image on Instagram

Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana. #kaikkimukana #sdp #kuntavaalit #suomi #politiikkasosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Sampo Terho sotesta Aamu tv:sä: "Henkilöstön määrä ei ole tärkeä" Persut eivät siis mahdollisista potkuista huolta kanna. Voi kylmyyttä.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys! Aiotko sinä äänestää jo ennakkoon vai vasta varsinaisena vaalipäivänä? Paina 👍, jos aiot äänestää ennakkoon Paina ❤, jos aiot äänestää vaalipäivänä Pidetään kaikki mukana!Sosialidemokraatit SDP

Matias Mäkynenshared image on Instagram

Huh! Huomenna lähtee käyntiin kolmansien kuntavaalieni ennakkoäänestys ja yhteensä jo yli 10. vaalini kokonaisuudessaan. Kaikki alkoi 2008 kuntavaaleista ja sen jälkeen on kaikenmoista ehtinyt tapahtua. Oppinut olen valtavasti ja nyt lähden innokkaampana ja osaavampana kuin koskaan hakemaan paikkaa Vaasan valtuustossa. Ensisijaisena tavoitteena mielessä nuorten mielenterveyspalveluiden parantaminen. Muita tärkeitä juttuja #digitalisaatio, #startup-Vaasa ja #kulttuuri-kentän laajentaminen kaupungissa. Muistakaa nro 81!matiasmakynen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Onnea on vaalityön keskellä saada huomaavaiselta ihmiseltä suklaarasia tsemppaukseksi. Ihmiset - murheineen, iloineen, toiveineen ja kannustuksineen. He ovat syy siihen, että olen ehdolla vaaleissa. <3 Huomenna se äänestys sitten alkaa.kristiinasalonen

Jäsenäänestys kuntavaali- ja puoluekokousehdokkaista alkaa 7.10.

Ajankohtaista, Vaalit 16:51

SDP:n äänioikeutetut jäsenet äänestävät kuntavaali- ja puoluekokousedustajaehdokkaista jäsenvaalissa, jonka aikataulu on seuraava:

7.10. Jäsenvaali puoluekokousedustajista ja kuntavaaliehdokkaista alkaa  (7.-16.10. nettiäänestys, 24.10.-4.11. postiäänestys)
9.11. Jäsenäänestysten tulokset julkaistaan
12.11. Piirikokous vahvistaa jäsenäänestysten tulokset ja asettaa ensimmäiset 100 kuntavaaliehdokasta

Kuntavaaliehdokkaat

Puoluekokousedustajaehdokkaat

Puoluekokousvaalissa äänioikeutettuja ovat kaikki 30.6. mennessä jäsenmaksunsa maksaneet Helsingin Sosialidemokraatit ry:n jäsenet. Helsinki saa puoluekokoukseen 44 edustajaa, ja jokainen äänioikeutettu voi suhteellisessa vaalissa äänestää 44:ää ehdokasta niin, että ensimmäinen saa 44 ääntä, toinen 43 ääntä jne.

Kuntavaaliehdokasvaalissa äänioikeutettuja ovat kaikki 30.6. mennessä jäsenmaksunsa maksaneet SDP:n jäsenet, joiden kotikunta on Helsinki, pois lukien Finlands Svenska Socialdemokrater rf:n jäsenet.  Jokainen äänioikeutettu voi suhteellisessa vaalissa äänestää 15:tä ehdokasta niin, että ensimmäinen saa 15 ääntä, toinen 14 ääntä jne.

Nettiäänestys on päättynyt 16.10.

Lisätietoja:
Toiminnanjohtaja Hanna Isbom