Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Tämä viikonloppu oli joukkueiden. 💪Kaunis kiitos kullasta joukkuevoimistelijoille, lentopallojoukkueellemme onnea tuleviin mmkisoihin.

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Jalovaara: Vuosaaren metrolta suoraan Columbukseen

Ajankohtaista, Kaupunki 15:17

Kaupunginvaltuutettu Ville Jalovaara (sd.) jätti kaupunginvaltuuston maaliskuun puolivälin kokouksessa valtuustoaloitteen, jossa ehdotetaan suoran kulkuyhteyden avaamista Vuosaaren metroasemalta kauppakeskus Columbukseen.

Aloitteen taustalla on Jalovaaran vuosaarelaisilta saama palaute ja se, että kulkuyhteys jäi metron rakennusvaiheessa 1990-luvulla tekemättä. Jalovaara uskoo, että aloite voi toteutuessaan tuoda lisää asiakkaita kauppakeskus Columbuksen liikkeisiin ja parantaa metroaseman ympäristön liikenneturvallisuutta. Kuudentoista kaupunginvaltuutetun allekirjoittamassa aloitteesta todetaan seuraavaa:

Vuosaaren metroaseman suunnitteluvaiheessa 1990-luvulla oli esillä ajatus, että asemalta olisi suorakulkuyhteys sisälle viereiseen kauppakeskus Columbukseen. Kulkureitti jätettiin kuitenkin tekemättä ja nyt kauppakeskukseen matkalla olevat metronkäyttäjät joutuvat ensin ylittämään varsin vilkasliikkeisen metroaseman edessä olevan joukkoliikennekadun.

Vilkas jalankulku metrosta ja metroon hidastaa myös Jokeri-linja 560:ntä ja muiden linja-autojen ja taksien matkaa sekä saattaa aiheuttaa asemalla vaaratilanteita.

Vuosaaren metroasema on suunniteltu niin, että kulkuyhteyden jälkitoteutus yksinkertaisesti on mahdollinen. Suora kulkuyhteys metroasemalle todennäköisesti toisi kauppakeskus Columbuksen liikkeisiin uusia asiakkaita ja hyödyttäisi näin ollen sen liiketoimintaa. Jalovaara ehdottaa valtuustoaloitteella, että Helsingin kaupunki ryhtyy yhdessä kauppakeskus Columbuksen kanssa suunnittelemaan ja toteuttamaan kulkuyhteyttä Vuosaaren metroasemalta kauppakeskuksen keskusaukiolle.