SDPshared image on Instagram

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Jalovaara: Vuosaaren metrolta suoraan Columbukseen

Ajankohtaista, Kaupunki 15:17

Kaupunginvaltuutettu Ville Jalovaara (sd.) jätti kaupunginvaltuuston maaliskuun puolivälin kokouksessa valtuustoaloitteen, jossa ehdotetaan suoran kulkuyhteyden avaamista Vuosaaren metroasemalta kauppakeskus Columbukseen.

Aloitteen taustalla on Jalovaaran vuosaarelaisilta saama palaute ja se, että kulkuyhteys jäi metron rakennusvaiheessa 1990-luvulla tekemättä. Jalovaara uskoo, että aloite voi toteutuessaan tuoda lisää asiakkaita kauppakeskus Columbuksen liikkeisiin ja parantaa metroaseman ympäristön liikenneturvallisuutta. Kuudentoista kaupunginvaltuutetun allekirjoittamassa aloitteesta todetaan seuraavaa:

Vuosaaren metroaseman suunnitteluvaiheessa 1990-luvulla oli esillä ajatus, että asemalta olisi suorakulkuyhteys sisälle viereiseen kauppakeskus Columbukseen. Kulkureitti jätettiin kuitenkin tekemättä ja nyt kauppakeskukseen matkalla olevat metronkäyttäjät joutuvat ensin ylittämään varsin vilkasliikkeisen metroaseman edessä olevan joukkoliikennekadun.

Vilkas jalankulku metrosta ja metroon hidastaa myös Jokeri-linja 560:ntä ja muiden linja-autojen ja taksien matkaa sekä saattaa aiheuttaa asemalla vaaratilanteita.

Vuosaaren metroasema on suunniteltu niin, että kulkuyhteyden jälkitoteutus yksinkertaisesti on mahdollinen. Suora kulkuyhteys metroasemalle todennäköisesti toisi kauppakeskus Columbuksen liikkeisiin uusia asiakkaita ja hyödyttäisi näin ollen sen liiketoimintaa. Jalovaara ehdottaa valtuustoaloitteella, että Helsingin kaupunki ryhtyy yhdessä kauppakeskus Columbuksen kanssa suunnittelemaan ja toteuttamaan kulkuyhteyttä Vuosaaren metroasemalta kauppakeskuksen keskusaukiolle.