Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Tiilikainen:3:s sektori ei ole vastuussa köyhien ruokahuollosta, se ei tarvitse tukea.Haloo: sos.politiikka ei toimi, ruokajonot kasvavat!

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun sote-lausuntoja ja kyselyiden tuloksia lukee, ei voi kuin ihmetellä, että miten alunperinkään on saatu aikaan näin epäsuosittu esitys?

SDPshared image on Instagram

Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana. #kaikkimukana #sdp #kuntavaalit #suomi #politiikkasosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Sampo Terho sotesta Aamu tv:sä: "Henkilöstön määrä ei ole tärkeä" Persut eivät siis mahdollisista potkuista huolta kanna. Voi kylmyyttä.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys! Aiotko sinä äänestää jo ennakkoon vai vasta varsinaisena vaalipäivänä? Paina 👍, jos aiot äänestää ennakkoon Paina ❤, jos aiot äänestää vaalipäivänä Pidetään kaikki mukana!Sosialidemokraatit SDP

Matias Mäkynenshared image on Instagram

Huh! Huomenna lähtee käyntiin kolmansien kuntavaalieni ennakkoäänestys ja yhteensä jo yli 10. vaalini kokonaisuudessaan. Kaikki alkoi 2008 kuntavaaleista ja sen jälkeen on kaikenmoista ehtinyt tapahtua. Oppinut olen valtavasti ja nyt lähden innokkaampana ja osaavampana kuin koskaan hakemaan paikkaa Vaasan valtuustossa. Ensisijaisena tavoitteena mielessä nuorten mielenterveyspalveluiden parantaminen. Muita tärkeitä juttuja #digitalisaatio, #startup-Vaasa ja #kulttuuri-kentän laajentaminen kaupungissa. Muistakaa nro 81!matiasmakynen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Onnea on vaalityön keskellä saada huomaavaiselta ihmiseltä suklaarasia tsemppaukseksi. Ihmiset - murheineen, iloineen, toiveineen ja kannustuksineen. He ovat syy siihen, että olen ehdolla vaaleissa. <3 Huomenna se äänestys sitten alkaa.kristiinasalonen

Ihana Helsinki!

Blogi 10:15

Instagram-tilini ylivoimaisesti eniten käytetty hashtag on #ihanahelsinki, eikä ihme, sillä ihananahan tämä Helsinkimme on. Muutin ensimmäisen kerran Helsinkiin reilut 15 vuotta sitten, ja silloin tämä kaupunki näytti ja tuntui kovin toisenlaiselta kuin nyt. Asukkaita on nyt yli 70 000 enemmän ja väkiluku kasvaa hurjaa vauhtia. Helsinki on yhä useamman kotikaupunki, ja millainen kotikaupunki se onkaan!

Helsinki on kaikkea maksuttomasta puistoruokailusta uusiin upeisiin merenrantaravintoloihin. Helsingissä on yli 100 kilometriä merenrantaa, johon kaikilla on pääsy. Helsinki on sekoitus urbaaniutta ja upeaa luontoa. Merellinen Helsinki tuntuu kesällä välkehtivänä aurinkona ja talvella hyisenä tuulena. Muutaman viime vuoden aikana Helsinki on noussut lukuisten ulkomaisten matkailublogien ja muiden julkaisujen suosikkikaupungiksi. Helsinkiä kehutaan sekä ainutlaatuisena asuinpaikkana että matkailukohteena sen puhtauden, turvallisuuden ja elävän kaupunkikulttuurin vuoksi.

Tuntuu, että kaupunkiin syntyy koko ajan uutta: uudenlaista saunakulttuuria kaupunkiin tuovat Hernesaaren Löyly ja Skattalle pian avattava Allas, uusia ravintoloita avataan hyvää vauhtia ja kesäinen terassitarjonta alkaa pian olla eurooppalaisten suurkaupunkien luokkaa Hernesaaren Rannan ja Katajanokan uusien ravintoloiden myötä. Vihdoin merellistä Helsinkiä todella hyödynnetään.

Helsingissä tapahtuu koko ajan. Tällä viikolla Helsinki Pride pukee kaupungin sateenkaaren väreihin, Suvilahden täyttää tulevana viikonloppuna Tuska ja elokuussa Flow, ja näiden lisäksi Helsingissä on lukuisia suuria konsertteja ja pienempiä festareita. Kallion block party ei jää ainoaksi, vaan katufestarit valtaavat nyt myös Herttoniemen. Tervetuloa Helsinkiin hipsterit, hevarit ja rokkarit!

Kulttuuria tarjoilee musiikin lisäksi taidemuseo HAM, uudistunut kaupunginmuseo sekä lukuisat muut museot ja näyttelyt. Kesän aikana voi tutustua Tom of Finlandin näyttelyyn Taidehallissa tai kulkea uutta Isoisän siltaa pitkin Mustikkamaalle katsomaan Ylioppilasteatterin kesäteatteriin Lapualaisoopperaa.

Helsinki ei ole kuitenkaan ainoastaan kaupunkikulttuurin edelläkävijä, vaan tässä kaupungissa on myös tehty tulevaisuuteen luotaavia ratkaisuja niin energiapolitiikassa kuin kaupunkisuunnittelussakin. Elävä kaupunkikulttuuri houkuttelee Helsinkiin matkailijoita, bisnestä ja uusia asukkaita. Nämä kaikki rakentavat kasvua, jonka avulla Helsinki voi huolehtia kaikista asukkaistaan, tarjota riittävästi koteja, hyviä kouluja, hoivaa ja huolenpitoa sitä tarvitseville, maailman parhaan joukkoliikenteen sekä upean luonnon kaupungin sylissä.

Nyt on aika nauttia ihanasta, kesäisestä Helsingistä. Kaupungin ääniä -blogi jää kesätauolle ja elokuussa täynnä uusia ajatuksia kaupungista. Aurinkoista kesää!

Hanna Isbom
SDP Helsinki, toiminnanjohtaja