Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Tämä viikonloppu oli joukkueiden. 💪Kaunis kiitos kullasta joukkuevoimistelijoille, lentopallojoukkueellemme onnea tuleviin mmkisoihin.

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Hyvää elämää Helsingissä – myös tulevalla vaalikaudella

Blogi, Kaupunkipolitiikka 15:02

Terveyskeskuksen jonot minimiin, työllistämispykälä hankintoihin, asuntotavoite 6000:sta 7000:een, subjektiivisen päivähoidon varmistaminen kaikille, koulutustakuun toteutuminen nuorille, kotouttamisen osaamiskeskus, humaani ja kiihkoton turvapaikkapolitiikka.

Oltuani itse viimeiset neljä vuotta mukana liki kaikissa keskeisissä neuvotteluissa uskallan sanoa, että ilman Sdp:n aloitetta tai tukea muun muassa nämä asiat eivät olisi toteutuneet tai nousseet agendalle rakkaassa Helsingissä.

Merkittävintä on, että neljä vuotta sitten Sdp:n vaatimuksesta kaupungin talousvalmistelu muuttui. Sen ansiosta meillä on ollut arviolta toistasataa miljoonaa euroa enemmän käytettäväksi kaupunkilaisten hyväksi. Ei ihan vähäinen muutos.

Kaikissa vuosibudjeteissa olemme ajaneet koulutus- ja sosiaali- ja terveyspalvelujen asiaa. Kaupungin tulevaisuudelle ja kasvulle elintärkeässä yleiskaavassa Sdp oli kaupungin yhtenäisin puolue.

Tämä kaikki on vaatinut paljon työtä. Sdp:n ryhmässä tiedetään, miten asioihin vaikutetaan asiapohjaisesti ja miten muutos toteutetaan käytännössä. On tärkeää rakentaa enemmistöjä.

Sdp-valtuutettujen erilaiset taustat ja tulokulmat ovat merkittävä vahvuutemme: pystymme ymmärtämään asioita tosi monista vinkkeleistä ryhmän moninaisuuden vuoksi. Suuressa kaupungissa tällainen on elinehto – päätösten ja niiden perustelujen pitää kestää avoimessa, muuttuvassa maailmassa ja kaupunkilaisten erilaisten todellisuuksien tarpeissa.

Sdp Helsingin näkökulma ponnistaa kaupunkilaisten moninaisuudesta, hyvästä elämästä Helsingissä. Sen tunnistamisesta, että epäkohtiin voi tarttua ja kaupungin eheyttä ja kaupunkilaisten yhdenvertaisuutta tavoitellaan kaikin voimin.

Tämän neljän vuoden jälkeen Sdp Helsingin on helppo sanoa Anna ääni kaupungille: Helsinki on hieno kaupunki, jossa jokaisella meistä on omat tärkeät juttunsa: kaupunginosat, lähimetsät, koulut, kaupat, työpaikat, lähipalvelut, harrastukset, kulttuuritarjonta. Ja tietysti toiset helsinkiläiset. Kuntavaaleissa voit antaa oman äänesi sellaiselle kaupungille, jossa itse tahdot läheistesi kanssa elää, asua, viihtyä, opiskella ja tehdä työtä.

Pilvi Torsti

SDP:n kaupunginhallitusryhmän puheenjohtaja