Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Tiilikainen:3:s sektori ei ole vastuussa köyhien ruokahuollosta, se ei tarvitse tukea.Haloo: sos.politiikka ei toimi, ruokajonot kasvavat!

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun sote-lausuntoja ja kyselyiden tuloksia lukee, ei voi kuin ihmetellä, että miten alunperinkään on saatu aikaan näin epäsuosittu esitys?

SDPshared image on Instagram

Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana. #kaikkimukana #sdp #kuntavaalit #suomi #politiikkasosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaaleissa meillä kaikilla on mahdollisuus tehdä kaksi päätöstä. Päätös siitä, mitä mieltä olemme hallituksen politiikasta sekä päätös siitä, mihin suuntaan Suomen kuntia kehitetään. SDP:n vaihtoehto on inhimillinen ja turvallinen Suomi. Sellainen Suomi, jossa kaikki pidetään mukana." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Sampo Terho sotesta Aamu tv:sä: "Henkilöstön määrä ei ole tärkeä" Persut eivät siis mahdollisista potkuista huolta kanna. Voi kylmyyttä.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys! Aiotko sinä äänestää jo ennakkoon vai vasta varsinaisena vaalipäivänä? Paina 👍, jos aiot äänestää ennakkoon Paina ❤, jos aiot äänestää vaalipäivänä Pidetään kaikki mukana!Sosialidemokraatit SDP

Matias Mäkynenshared image on Instagram

Huh! Huomenna lähtee käyntiin kolmansien kuntavaalieni ennakkoäänestys ja yhteensä jo yli 10. vaalini kokonaisuudessaan. Kaikki alkoi 2008 kuntavaaleista ja sen jälkeen on kaikenmoista ehtinyt tapahtua. Oppinut olen valtavasti ja nyt lähden innokkaampana ja osaavampana kuin koskaan hakemaan paikkaa Vaasan valtuustossa. Ensisijaisena tavoitteena mielessä nuorten mielenterveyspalveluiden parantaminen. Muita tärkeitä juttuja #digitalisaatio, #startup-Vaasa ja #kulttuuri-kentän laajentaminen kaupungissa. Muistakaa nro 81!matiasmakynen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Onnea on vaalityön keskellä saada huomaavaiselta ihmiseltä suklaarasia tsemppaukseksi. Ihmiset - murheineen, iloineen, toiveineen ja kannustuksineen. He ovat syy siihen, että olen ehdolla vaaleissa. <3 Huomenna se äänestys sitten alkaa.kristiinasalonen

Hyvää elämää Helsingissä – myös tulevalla vaalikaudella

Blogi, Kaupunkipolitiikka 15:02

Terveyskeskuksen jonot minimiin, työllistämispykälä hankintoihin, asuntotavoite 6000:sta 7000:een, subjektiivisen päivähoidon varmistaminen kaikille, koulutustakuun toteutuminen nuorille, kotouttamisen osaamiskeskus, humaani ja kiihkoton turvapaikkapolitiikka.

Oltuani itse viimeiset neljä vuotta mukana liki kaikissa keskeisissä neuvotteluissa uskallan sanoa, että ilman Sdp:n aloitetta tai tukea muun muassa nämä asiat eivät olisi toteutuneet tai nousseet agendalle rakkaassa Helsingissä.

Merkittävintä on, että neljä vuotta sitten Sdp:n vaatimuksesta kaupungin talousvalmistelu muuttui. Sen ansiosta meillä on ollut arviolta toistasataa miljoonaa euroa enemmän käytettäväksi kaupunkilaisten hyväksi. Ei ihan vähäinen muutos.

Kaikissa vuosibudjeteissa olemme ajaneet koulutus- ja sosiaali- ja terveyspalvelujen asiaa. Kaupungin tulevaisuudelle ja kasvulle elintärkeässä yleiskaavassa Sdp oli kaupungin yhtenäisin puolue.

Tämä kaikki on vaatinut paljon työtä. Sdp:n ryhmässä tiedetään, miten asioihin vaikutetaan asiapohjaisesti ja miten muutos toteutetaan käytännössä. On tärkeää rakentaa enemmistöjä.

Sdp-valtuutettujen erilaiset taustat ja tulokulmat ovat merkittävä vahvuutemme: pystymme ymmärtämään asioita tosi monista vinkkeleistä ryhmän moninaisuuden vuoksi. Suuressa kaupungissa tällainen on elinehto – päätösten ja niiden perustelujen pitää kestää avoimessa, muuttuvassa maailmassa ja kaupunkilaisten erilaisten todellisuuksien tarpeissa.

Sdp Helsingin näkökulma ponnistaa kaupunkilaisten moninaisuudesta, hyvästä elämästä Helsingissä. Sen tunnistamisesta, että epäkohtiin voi tarttua ja kaupungin eheyttä ja kaupunkilaisten yhdenvertaisuutta tavoitellaan kaikin voimin.

Tämän neljän vuoden jälkeen Sdp Helsingin on helppo sanoa Anna ääni kaupungille: Helsinki on hieno kaupunki, jossa jokaisella meistä on omat tärkeät juttunsa: kaupunginosat, lähimetsät, koulut, kaupat, työpaikat, lähipalvelut, harrastukset, kulttuuritarjonta. Ja tietysti toiset helsinkiläiset. Kuntavaaleissa voit antaa oman äänesi sellaiselle kaupungille, jossa itse tahdot läheistesi kanssa elää, asua, viihtyä, opiskella ja tehdä työtä.

Pilvi Torsti

SDP:n kaupunginhallitusryhmän puheenjohtaja