Helsingin työväen vappua vietetään Kansalaistorilla 1.5.2016

Poliittisen vasemmiston ja ammatillisen työväenliikkeen yhteistä vappujuhlaa vietetään 1.5.2016 ensimmäistä kertaa Kansalaistorilla, Musiikkitalon ja Kiasman kupeessa. Tällä kertaa vappukulkue lähtee Hakaniemen torilta ja kulkee Pitkänsillan yli keskustaan ja sieltä Kansalaistorille.

Tervetuloa Kansalaistorille piknikille, kuuntelemaan musiikkia, seuraamaan vappuohjelmaa ja osoittamaan solidaarisuutta työntekijöille niin Suomessa kuin koko maailmassa.

Juhlapuhujina toimivat SAK:n puheenjohtaja Lauri Lyly ja Vasemmistoliiton eduskuntaryhmän puheenjohtaja Aino-Kaisa Pekonen. Musiikista vastaavat mm. Vuokko Hovatta ja Sinikka Sokka.

Hakaniemen tori

Klo 10.00          Vappukulkue järjestäytyy Hakaniemen torilla Hyvinkäänkylän puhallinorkesterin tahdissa

Klo 11.00          Kulkue kaupungin halki Kansalaistorille

Kulkueeseen ovat tervetulleita kaikki, jotka jakavat vasemmiston ja työväenliikkeen arvot tasa-arvosta ja oikeudenmukaisuudesta. Kulkueen järjestäjät edellyttävät kulkueeseen osallistuvilta, että muita kulkueeseen osallistuvia kunnioitetaan eikä esim. kulkueessa kannettavissa banderolleissa tai plakaateissa käytetä asiatonta kieltä. Mahdollisen oman ryhmän tai ns. blokin tunnukset voivat olla esillä. Vappuun sopivat esim. karnevaaliasut ovat tervetulleita, mutta koko kasvot peittävät naamiot tai  kommandopipot eivät ole sallittuja.

Kansalaistori (musiikkitalon vieressä)

Klo 10.00           Lapsille pomppulinna ja Halisko-liikuntarata. Myynti- ja esittelypisteitä.

Klo 11.00           Lapsille ja aikuisille esiintyy Kengurumeininki.

Klo 11.30           Vappukulkue saapuu Kansalaistorille.

Hyvinkäänkylän puhallinorkesteri esiintyy.

Klo 12.00           Kansanjuhla

Juhlan avaus ja juonto, näyttelijä Vilma Melasniemi.

Voimisteluesitys

Puhe, SAK:n puheenjohtaja Lauri Lyly

Musiikkia, trubaduuri, oopperalaulaja Henry Kinnula

Puhe, Vasemmistoliiton eduskuntaryhmän puheenjohtaja Aino-Kaisa Pekonen

Musiikkia, Sauli Malinen ja Liiton laulajat

Yhteislauluna Kansainvälinen

Klo 13.15           Vuokko Hovatta & Sinikka Sokka & yhtye

HTY – Paasitornin juhlasali (Paasivuorenkatu 5)

Klo 15.00           Työväenlauluja yhdessä, vetäjinä Sauli Malinen ja Liiton laulajat.

Helsingin työväen ja vasemmiston vappujuhla järjestetään tänä vuonna jo 23. kerran SAK:n Pääkaupunkiseudun paikallisjärjestön, TUL:n Suur-Helsingin piirin, Helsingin Sosialidemokraattien ja Helsingin Vasemmistoliiton yhteisvoimin. Järjestelyissä ovat mukana myös Helsingin Demarinuoret ja Etelä-Suomen Vasemmistonuoret.

Hanna Isbom, p. 050 413 8299

Helsingin Sosialidemokraatit ry