Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Tämä viikonloppu oli joukkueiden. 💪Kaunis kiitos kullasta joukkuevoimistelijoille, lentopallojoukkueellemme onnea tuleviin mmkisoihin.

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Helsingin ja Tallinnan sosialidemokraatit: Tunnelisuunnitelma tervetullut

Ajankohtaista, Kannanotot, Kaupunkipolitiikka 11:24

Helsingin ja Tallinnan sosialidemokraatit ottivat ilolla vastaan uutisen, jonka mukaan esiselvityksen perusteella Helsingin ja Tallinnan välinen tunneli on mahdollista saada kannattavaksi ja tunnelin rakentaminen tulisi tutkia huolella. Kaupunkien välisessä laivaliikenteessä kulkee vuosittain yli 8 miljoonaa ihmistä ja kymmenet tuhannet ihmiset käyvät töissä lahden yli.

”Näinä aitojen aikoina Eurooppa tarvitsee kipeästi lisää uusia yhteyksiä. Siksi olen erityisen iloinen, että suunnitelma tunnelin rakentamiseksi etenee juuri nyt. Helsingillä ja Tallinnalla on jo pitkään ollut vahva tahto syventää kaupunkien välistä yhteistyötä. Tämä pitkän tähtäimen hanke on siitä esimerkki. Toteutuessaan sillä on moniulotteinen merkitys niin taloudelle kuin kaupunkien kulttuurille ja kasvun mahdollisuuksille.” sanoo Helsingin Sosialidemokraattien puheenjohtaja Pilvi Torsti.

”Puolustan vahvasti Tallinnan ja Helsingin lähentymistä, ja näen, että tunnelihanke on merkittävä tekijä tässä yhteistyössä. Odotan kaupunkien muodostavan tulevaisuudessa tiiviin, taloudellisesti kilpailukykyisen, Tukholmaan verrattavan alueen yli miljoonan asukkaansa voimin. ” toteaa Tallinnan sosialidemokraattien puheenjohtaja Anto Liivat.

Helsingin ja Tallinnan sosialidemokraatit haluavat tiivistää kaupunkien yhteistyötä entisestään. ”Helsingin ja Tallinnan muodostama kaksoiskaupunki voi nousta Itämeren ykköskohteeksi talouden, turismin ja elinkeinoelämän näkökulmasta.” toteavat Torsti ja Liivat.