SDPshared image on Instagram

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Helsingin ja Tallinnan sosialidemokraatit: Tunnelisuunnitelma tervetullut

Ajankohtaista, Kannanotot, Kaupunkipolitiikka 11:24

Helsingin ja Tallinnan sosialidemokraatit ottivat ilolla vastaan uutisen, jonka mukaan esiselvityksen perusteella Helsingin ja Tallinnan välinen tunneli on mahdollista saada kannattavaksi ja tunnelin rakentaminen tulisi tutkia huolella. Kaupunkien välisessä laivaliikenteessä kulkee vuosittain yli 8 miljoonaa ihmistä ja kymmenet tuhannet ihmiset käyvät töissä lahden yli.

”Näinä aitojen aikoina Eurooppa tarvitsee kipeästi lisää uusia yhteyksiä. Siksi olen erityisen iloinen, että suunnitelma tunnelin rakentamiseksi etenee juuri nyt. Helsingillä ja Tallinnalla on jo pitkään ollut vahva tahto syventää kaupunkien välistä yhteistyötä. Tämä pitkän tähtäimen hanke on siitä esimerkki. Toteutuessaan sillä on moniulotteinen merkitys niin taloudelle kuin kaupunkien kulttuurille ja kasvun mahdollisuuksille.” sanoo Helsingin Sosialidemokraattien puheenjohtaja Pilvi Torsti.

”Puolustan vahvasti Tallinnan ja Helsingin lähentymistä, ja näen, että tunnelihanke on merkittävä tekijä tässä yhteistyössä. Odotan kaupunkien muodostavan tulevaisuudessa tiiviin, taloudellisesti kilpailukykyisen, Tukholmaan verrattavan alueen yli miljoonan asukkaansa voimin. ” toteaa Tallinnan sosialidemokraattien puheenjohtaja Anto Liivat.

Helsingin ja Tallinnan sosialidemokraatit haluavat tiivistää kaupunkien yhteistyötä entisestään. ”Helsingin ja Tallinnan muodostama kaksoiskaupunki voi nousta Itämeren ykköskohteeksi talouden, turismin ja elinkeinoelämän näkökulmasta.” toteavat Torsti ja Liivat.