Helsingin Demarit: Kivinokka säilytettävä virkistyskäytössä

Helsingin sosialidemokraattinen valtuustoryhmä kannattaa Kivinokan säilyttämistä kesämaja- ja virkistyskäytössä. Kivinokan poikkeukselliset luontoarvot sekä sen sijainti suurten asutusalueiden keskellä puoltavat sen asemaa kaupunkilaisten viherkeitaana. Kymmenet tuhannet helsinkiläiset asuvat Kivinokan välittömässä läheisyydessä. Siksi Kivinokkaa tulisi kehittää yhä useamman kaupunkilaisen viheralueeksi asuntorakentamisen sijaan.

”Helsinkiin tarvitaan vuosittain tuhansia uusia asuntoja, mutta jokainen alue on arvioitava omana kokonaisuutenaan. Malmin lentokentän ennakoitua nopeampi vapautuminen asuinkäyttöön vähentää painetta viheralueiden rakentamiselta. Kivinokan poikkeukselliset luontoarvot ja kulttuurihistoria painavat vaakakupissa asuntorakentamista enemmän. Kivinokka on korvaamattoman arvokas.” toteaa SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Osku Pajamäki.

Tuhansien helsinkiläisten kiinnostus Lammassaaren kesämajoja kohtaan kertoi siitä, että hyvien liikenneyhteyksien päässä sijaitsevia virkistysalueita tarvitaan Helsinkiin myös jatkossa. SDP:n valtuustoryhmä tukee Kivinokka Kaikille -liikkeen ehdotuksia alueen kehittämisestä liikunnan, kulttuurin ja vapaa-ajan toiminnan alueeksi, johon kaikki kaupunkilaiset ovat tervetulleita.